MR,KIR: Ruszył Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w admin. publ.

Warszawa, 05.04.2017 (ISBnews) - Ministerstwo Rozwoju (MR) we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową (KIR) uruchomiło Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej. Jednym z planowanych działań jest wprowadzenie możliwości płacenia kartą i telefonem w urzędach jednostek samorządu terytorialnego, urzędach wojewódzkich i Policji. Płatności te będą dokonywane przez terminale płatnicze lub poprzez bankowość mobilną z wykorzystaniem usługi WebPOS Paybynet, podał KIR.

05.04.2017 | aktual.: 05.04.2017 15:53

"Chociaż obrót bezgotówkowy staje się coraz bardziej powszechny, obecnie tylko ok. 10% jednostek samorządu terytorialnego umożliwia dokonywanie tego rodzaju płatności. Aby poprawić tę sytuację, Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Krajową Izbą Rozliczeniową uruchomiło Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w administracji publicznej" - czytamy w komunikacie.

Program, który docelowo ma objąć wszystkie urzędy w Polsce, jest skierowany do urzędów wojewódzkich, marszałkowskich, urzędów miast i gmin oraz starostw powiatowych. W kolejnym kroku objęta zostanie nim również Policja, gdzie planowane jest udostępnienie możliwości opłacania mandatów w terminalach POS.

"Urzędy uczestniczące w Programie zostaną wyposażone - w zależności od wybranego rozwiązania - w terminale płatnicze POS oraz/lub w usługę WebPOS Paybynet do płatności mobilnych. Płatności mobilne będą mogły być realizowane przez klientów za pomocą BLIK oraz aplikacji PeoPay. Płatności z użyciem karty płatniczej lub telefonu będą odbywać się w urzędzie tak samo, jak w dowolnym sklepie wyposażonym w terminal POS. Z kolei WebPOS Paybynet umożliwi przyjęcie płatności telefonem bezpośrednio przy stanowisku obsługi klienta" - czytamy także.

Jak podkreślił wiceminister rozwoju Tadeusz Kościński, bezgotówkowe płatności w urzędach wpisują się w Program "Od papierowej do cyfrowej Polski", wyznaczający kierunki rozwoju e-państwa i e-gospodarki.

"Uruchomienie płatności bezgotówkowych w urzędach przybliży nas do urzeczywistnienia idei nowoczesnej Polski cyfrowej. Odpowiada ona też przyzwyczajeniom klientów, którzy coraz chętniej korzystają z kart płatniczych i płatności mobilnych" - powiedział Kościński, cytowany w komunikacie.

Uczestniczące w Programie jednostki administracji publicznej nie ponoszą kosztów związanych z akceptacją płatności bezgotówkowych. Urzędy nie płacą za instalację i używanie terminali POS i WebPOS Paybynet. Żadnych opłat z tytułu realizowanych w urzędach płatności nie ponoszą także klienci.

Partnerem społecznym Programu jest Fundacja KIR na rzecz Rozwoju Cyfryzacji "Cyberium", odpowiedzialna m.in. za pozyskiwanie środków na finansowanie projektu.

KIR jest kluczowym elementem infrastruktury polskiego sektora bankowego. Odpowiada za bezpieczny i prawidłowy przebieg rozliczeń pomiędzy bankami oraz za niezawodną wymianę informacji w tym obszarze.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)