Trwa ładowanie...
d3ybq2w

MSiT ws. kłopotów niektórych biur podróży (komunikat)

...

d3ybq2w
d3ybq2w

13.07. Warszawa - Ministerstwo Sportu i Turystyki informuje:

W związku z ostatnimi informacjami dotyczącymi kłopotów niektórych biur podróży wysyłających polskich turystów na wycieczki zagraniczne, Ministerstwo Sportu i Turystyki informuje iż art. 5 ustawy o usługach turystycznych w pełni implementuje zapisy dyrektywy Rady dotyczące zwrotu kosztów poniesionych przez klientów.

Określa on, iż przedsiębiorcy prowadzący działalność organizatora turystyki lub pośrednika turystycznego na wypadek swojej niewypłacalności wobec klientów, którzy wykupią u nich imprezy turystyczne, powinni zapewnić dostateczne zabezpieczenie umożliwiające zwrot nadpłaconych pieniędzy oraz powrót klienta z podróży. Wdrożenie zapisów art. 5 zawarte jest w rozporządzeniach Ministra Finansów z grudnia 2010 roku.

W związku z zaistniałymi wydarzeniami, a także z uwagi na możliwe prawdopodobieństwo, iż kwoty gwarancji posiadanych przez biura mogą być niewystarczające do zwrotu wszystkich niezbędnych wypłat, w najbliższy poniedziałek 16 lipca br., Joanna Mucha, Minister Sportu i Turystyki spotka się w tej sprawie z Jackiem Rostowskim, Ministrem Finansów.

d3ybq2w

Celem spotkania jest omówienie zmian w rozporządzeniach Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2010 r. w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 238, poz. 1584) oraz z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia na rzecz klientów w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (Dz. U. z 2012010 r., Nr 252, poz. 1690).

Zaproponowane przez resort sportu i turystyki zmiany mają na celu ograniczenie nieuczciwych praktyk przedsiębiorców oraz poprawę zabezpieczenia interesu klientów biur podróży tak, by pomimo ogłoszenia upadłości czy zawieszenia działalności biura podróży, jego klienci mieli gwarancję zwrotu kosztów.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ kk/

d3ybq2w
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ybq2w