Multimedia miała w III kw.'10 zysk 19,0 mln zł, nieco powyżej konsensusu

10.11. Warszawa (PAP) - Grupa Multimedia Polska zanotowała w trzecim kwartale 2010 roku 19,0 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 15,8 mln...

10.11. Warszawa (PAP) - Grupa Multimedia Polska zanotowała w trzecim kwartale 2010 roku 19,0 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 15,8 mln zł rok wcześniej. Analitycy spodziewali się 17,5 mln zł zysku.

Zysk operacyjny w trzecim kwartale 2010 roku wyniósł 33,2 mln zł wobec 26,4 mln zł rok wcześniej, a analitycy spodziewali się 34,5 mln zł.

Przychody w trzecim kwartale tego roku wyniosły 141,6 mln zł wobec 132,6 mln rok wcześniej i wobec oczekiwanych przez analityków 142,5 mln zł.

W III kw. 2010 r. Grupa poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości ok. 53,5 mln zł. W ramach tej kwoty 16,6 mln zł zostało przeznaczone na płatność za przejętą we wrześniu spółkę Internet Solutions, natomiast 36,9 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją własnych sieci.

W ramach inwestycji w rozbudowę własnej sieci ok. 29,2 mln zł stanowiły inwestycje rozwojowe, związane bezpośrednio ze zwiększeniem zasięgu usług i aktywacją nowych abonentów, natomiast ok. 7,8 mln zł stanowiły nakłady związane z zapewnieniem ciągłości świadczenia usług, wymianą urządzeń sieciowych, a także usprawnieniem procesów (Inwestycje pozostałe).

Narastająco po trzech kwartałach 2010 roku zysk netto grupy wyniósł 56,3 mln zł wobec 41,9 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 99,3 mln zł wobec 72,6 mln zł, a przychody ze sprzedaży 420,3 mln zł wobec 388,4 mln zł.

"Porównując wyniki za 9 miesięcy rok do roku, Grupa odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 31,9 mln zł, tj. 8,2 proc. z poziomu 388,4 mln zł w 2009 r. do poziomu 420,3 mln zł w 2010 r" - podano w raporcie.

"Główne czynniki wzrostu to wzrost bazy abonentów i rosnąca popularność nowych usług telewizji kablowej (wzrost przychodów o 13,8 mln zł, łącznie z IPTV, DTV i programami Premium) oraz powiększenie bazy abonentów szerokopasmowego Internetu (wzrost przychodów o 12,7 mln zł)" - podano.

Na dzień 30 września 2010 r. Grupa posiadała łącznie 1.314.725 jednostek generowania przychodu (RGU), z czego 683.675 stanowiły RGU telewizji kablowej (w tym 8.337 to RGU IPTV a 119.025 to RGU telewizji cyfrowej DTV), 351.359 RGU szerokopasmowego dostępu do Internetu, 220.835 RGU usług telefonii, 34.412 RGU programów Premium, 23.754 stanowiły pośrednie usługi głosowe, a 690 aparaty wrzutowe.

Na dzień 30 września 2010 r. Grupa posiadała blisko 322.350 abonentów, którzy korzystali z więcej niż jednej usługi, w tym ok. 97.000 abonentów pakietu Triple Play.

Wskaźnik średnich przychodów na jednostkę generowania przychodu (ARPU na RGU) wyniósł 34,18 zł w III kwartale 2010 r. wobec 34,90 zł w II kwartale 2010 r

Po trzech kwartałach 2010 roku Grupa odnotowała wzrost EBITDA o 30,3 mln zł, tj. 15,7 proc., do 222,8 mln zł z 192,5 mln zł w takim samym okresie roku 2009 r.

Skorygowana EBITDA wzrosła o 28,7 mln zł, tj. 14,9 proc. do 221,7 mln zł z z poziomu 192,9 mln zł. Marża na skorygowanej EBITDA wzrosła do 52,7 proc. z z poziomu 49,7 proc.(PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
multimedia polska samultimediazysk

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)