Trwa ładowanie...
dman1cp
27-05-2014 09:43

Multimedia Polska: Za kilka lat na rynku zostanie 2-3 dużych operatorów

Warszawa, 27.05.2014 (ISBnews) - Multimedia Polska ocenia, że w ciągu kilku lat na polskim rynku pozostanie tylko 2-3 dużych operatorów, wobec ponad 500 obecnie, przez...

dman1cp
dman1cp

Warszawa, 27.05.2014 (ISBnews) - Multimedia Polska ocenia, że w ciągu kilku lat na polskim rynku pozostanie tylko 2-3 dużych operatorów, wobec ponad 500 obecnie, przez co potencjał do konsolidacji jest bardzo duży, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Andrzej Rogowski. Inne kluczowe tendencje rynkowe to pakietyzacja usług i konwergencja usług.

"Generalnie na polskim rynku kablowym obserwujemy podobne trendy, co w USA i krajach Europy Zachodniej, ale są one o kilka lat opóźnione. Na tej podstawie możemy z dużym prawdopodobieństwem ocenić, w którą stronę podąża rynek. Pierwszym wyraźnym trendem jest coraz głębsza pakietyzacja usług, czyli wzrost abonentów korzystających np. z pakietów triple-play (telewizja, internet, telefon). Obecnie w Multimedia Polska 16% abonentów korzysta z triple-play, podczas gdy u europejskich operatorów kablowych współczynnik ten jest nawet 3-4 razy wyższy" – powiedział ISBnews Rogowski.

"Drugim istotnym trendem, który obserwujemy i aktywnie w nim uczestniczymy, jest konsolidacja rynku. W Polsce rynek jest rozdrobniony na ponad 500 operatorów, z których trzech największych graczy posiada zaledwie 70%. Potencjał do konsolidacji nadal jest bardzo duży i w ciągu kilku lat na polskim rynku pozostanie tylko 2-3 dużych operatorów, tak jak to ma miejsce na Zachodzie" - podkreślił jednocześnie prezes operatora.

Trzeci trend, o którym - w jego ocenie - warto wspomnieć, to łączenie platform, czyli oferowanie przez jednego operatora szeregu usług np. telefonii komórkowej i stacjonarnej, telewizji, internetu, energii.

dman1cp

"My też idziemy w tym kierunku - od początku roku dołączyliśmy do naszej oferty m.in. telefonie mobilną, monitoring mieszkań, a ostatnio uruchomiliśmy również pilotażową sprzedaż energii elektrycznej" - wskazał Rogowski.

Oferta publiczna sprzedaży do 45.157.646 akcji zwykłych serii A spółki Multimedia Polska rozpoczęła się 15 maja od startu book buildingu. Cena maksymalna wynosi 21 zł za akcję, co daje maksymalną wartość oferty na poziomie ponad 948 mln zł.

(ISBnews)

dman1cp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dman1cp