Nakłady inwestycyjne LPP na rozwój sieci sięgną po ok. 380 mln zł w 2014 i 2015
Warszawa, 21.08.2014 (ISBnews) - LPP planuje, że nakłady inwestycyjne na rozwój sieci sięgną w tym roku ok. 380 mln zł. Podobną wartość capeksu spółka planuje także na przyszły rok, poinformował wiceprezes Dariusz Pachla. Przyrost powierzchni sieci sięgnie 130-150 tys. m2 w przyszłym roku wobec planowanego wzrostu o 138 tys. m2 , tj. 23% r/r, w bieżącym roku.
"Spodziewam się, że nakłady na rozwój sieci w przyszłym roku będą podobne, jak w tym roku, czyli to będzie jakieś 380 mln zł. Będziemy je finansować tak jak do tej pory - ze środków własnych i kredytów bankowych" - powiedział Pachla dziennikarzom.
Dodał, że dla LPP priorytetem jest wzrost powierzchni sieci, dlatego przyszły rok ma przynieść dodatkowe 130-150 tys. m2 powierzchni sklepów grupy wobec planowanych 138 tys. m2 w tym roku.
LPP kontynuuje także rozbudowę centrum logistycznego - nakłady na ten cel wyniosą w tym roku ok. 100 mln zł.
Wiceprezes poinformował, że w związku z wydarzeniami na Ukrainie i Rosji grupa zweryfikowała swoje plany dotyczące rozwoju sieci i wzrost powierzchni handlowych w tym roku wyniesie ok. 23%, a nie jak planowano wcześniej 52%.
Na koniec czerwca powierzchnia sklepów grupy liczyła 674 m2. Liczba sklepów sięgnęła 1488, w tym 410 Reserved, 379 Cropp, 326 House, 243 Mohito i 104 Sinsay.
LPP szacuje, że powierzchnia sklepów grupy wyniesie 726 tys. m2 na koniec 2014 roku wobec 589 tys. m2 rok wcześniej, co oznacza wzrost o 23% r/r, w tym w Polsce wzrost sięgnie 12% r/r, w innych krajach UE 58% r/r, zaś w Rosji i na Ukrainie 33% r/r.
(ISBnews)