Netia zakłada w latach 2012-2020 ponad 2‑proc. roczny wzrost przychodów (opis2)
13.01. Warszawa (PAP) - Netia zakłada w latach 2012-2020 ponad 2-proc. wzrost przychodów rocznie i marżę EBITDA w przedziale 26-28 proc. Spółka planuje zwiększyć łączny udział w...
13.01. Warszawa (PAP) - Netia zakłada w latach 2012-2020 ponad 2-proc. wzrost przychodów rocznie i marżę EBITDA w przedziale 26-28 proc. Spółka planuje zwiększyć łączny udział w rynku usług stacjonarnych z poziomu 11,5 proc. do co najmniej 15 proc. - poinformowała spółka w strategii na lata 2012-2020.
Netia poinformowała, że relacja nakładów inwestycyjnych do przychodów w trakcie modernizacji sieci w latach 2011-2013 będzie utrzymana poniżej 15 proc., natomiast w kolejnych latach, 2014-2020, będzie maleć do 10-12 proc.
Marża OpFCF w relacji do przychodów ma wynieść powyżej 10 proc. przez cały okres prognozy.
Prognozy te nie uwzględniają wpływu potencjalnych przełomowych akwizycji.
Netia poinformowała, że dopóki będą istniały możliwości znaczących akwizycji, będzie starała się utrzymać "fundusz akwizycyjny" na poziomie 300 mln zł. Pozostaną też w mocy porozumienia w sprawie finansowania zewnętrznego (możliwość pozyskania 700 mln zł).
"Pozyskanie dodatkowego finansowania na wielokrotne akwizycje powinno być osiągalne z uwagi na fakt, że główne cele przejęcia generują dodatnią EBITDA" - podała spółka.
Netia będzie kontynuować akwizycje sieci ethernetowych przy wykorzystaniu własnych środków. Spółka zamierza też wykorzystywać możliwości pojawiające się na rynku, by realizować inne akwizycje, zwłaszcza o charakterze przełomowym, podnoszące wycenę spółki.
"Zdaniem zarządu, ekspansja poprzez akwizycje jest optymalnym sposobem na podwyższenie w długim terminie dźwigni biznesowej do poziomu 1x-2x EBITDA" - napisano w komunikacie.
Zarząd zamierza przedstawić propozycję zwrócenia akcjonariuszom nadwyżki środków finansowych ponad poziom 300 mln zł funduszu akwizycyjnego w formie wykupu akcji własnych i/lub dywidendy.
"O ile zarząd uzna, że okoliczności nie pozwalają już dłużej na przeprowadzenie istotnych akwizycji o charakterze konsolidacyjnym, zaproponuje zwrot akcjonariuszom objętej funduszem akwizycyjnym kwoty 300 mln zł" - podała spółka.
Do 2020 roku Netia zamierza osiągnąć pozycję lidera w Polsce jako kompleksowy dostawca usług on-line, dostarczający zintegrowane i przyjazne rozwiązania. Firma skoncentruje się na zwiększaniu bazy klienckiej Netii i jej wartości poprzez dostarczanie zintegrowanych usług telekomunikacyjnych i rozwiązań multimedialnych końcowym użytkownikom.
W prezentacji Netia podała, że w w latach 2012-2015 planuje mieć 15-20 proc. udziału w rynku usług szerokopasmowych, zaś na lata 2016-2020 celem jest ponad 20-proc. udział w wartości stacjonarnego rynku telekomunikacyjnego.
Spółka zapowiada wykorzystywanie infrastruktury dostępu nowej generacji (NGA) do wspierania rozwoju i dostarczania klientom innowacyjnych usług. W związku z tym planowane jest zakończenie budowy infrastruktury LLU wraz z selektywną modernizacją sieci miedzianej do potrzeb NGA. Rozważona też będzie opcja rozbudowy własnej sieci NGA.
Netia planuje, że transformacja sieci będzie następowała w latach 2012-2016.
Netia podała w prezentacji, że w 2011 roku chce zwiększyć liczbę węzłów LLU do 700 z ponad 500 w 2010 roku.
Spółka chce też w 2011 roku komercyjnie wdrożyć usługę TV, co pozwoli jej zaoferować zintegrowaną ofertę produktową 3play+. Spółka zakłada na lata 2012-2015, że jedna czwarta klientów Netii będą to abonenci usług telewizyjnych i multimedialnych. Netia podała też, że "pilot" usług telewizyjnych został już rozpoczęty w IV kw. 2010 roku w wybranych regionach.
Firma będzie szukać nowych klientów indywidualnych, koncentrując się jednocześnie na segmencie klientów biznesowych.
Spółka planuje też, że jednostka generowania przychodu (RGU) na jednego użytkownika w segmencie klientów indywidualnych (w tym usługi IPTV) wzrośnie w 2020 roku do 2,00X z 1,26X w 2010 roku.
Jednocześnie Netia podtrzymała uprzednio opublikowaną prognozę średnioterminową do 2012 roku, w tym cel pozyskania 1 miliona klientów szerokopasmowych. (PAP)
bas/ morb/ ana/