Neuca spodziewa się pozytywnych efektów strategii 'do pacjenta' za 3 lata
Warszawa, 12.11.2015 (ISBnews) - Neuca szacuje, że realizacja strategii rozwoju usług i produktów dla pacjentów będzie miała "znaczący pozytywny wpływ" na wyniki w średnim terminie, tj. za ok. 3 lata, poinformował wiceprezes Tomasz Józefacki.
12.11.2015 14:43
"Nasza strategia do pacjenta opiera się na kilku założeniach - dostarczeniu wysokiej jakości informacji oraz wiedzy, zapewnieniu dostępu do produktów oraz usług medycznych dzięki którym będą mogli rozwiązywać problemy zdrowotne" - powiedział Józefacki podczas konferencji prasowej.
"To, co chcemy osiągnąć, to po pierwsze kwestia budowania strategii dostępu, dwa - to synergie: chcemy dać aptekom możliwość rozbudowy, a trzy - to efekt finansowy: akwizycje powinny pozytywnie kontrybuować do wyników. Na końcu jest efekt skali - szacujemy, że potrzebujemy 3 lata, aby te wszystkie działania miały wpływ na wynik finansowy" - powiedział wiceprezes.
Ambicją spółki jest, aby ten wynik był znaczący pozytywny, dodał.
Józefacki poinformował, że wartość krajowego rynku prywatnej opieki zdrowotne w Polsce szacowana jest na 39 mld zł.
"To jest bardzo rozdrobniony rynek - połowa porad jest realizowanych w POZ, a wartość tego rynku to ok. 7,7 mld zł. Staramy się mieć własne przychodnie, ale działać też z innymi, które wykorzystują Elektroniczną Dokumentację Medyczną. Tu widzimy duży potencjał rozwoju" - podkreślił.
Zaznaczył, że Neuca realizuje swój plan przejmowania przychodni, na które zamierz wydać łącznie 30 mln zł. Obecnie spółka ma 14 przychodni i 50 tys. pacjentów w 6 województwach.
"Chcemy zamknąć ten plan w tym roku. Tego się trzymamy. Dotychczas 16 mln zł zostało wydanych na 14 przychodni, więc jeszcze mamy sporo do zrobienia. Rok jeszcze się nie skończył, mamy ten proces w trakcie" - powiedział prezes Piotr Sucharski.
Poza przychodniami Neuca włączyła w tym roku do grupy 3 firmy z branży badań klinicznych: Clinport, BioScience oraz Medica Pro Familia. Przejęte spółki łącznie prowadzą dziś około 120 badań w 7 ośrodkach.
Według prognoz PMR, cytowanych przez Neukę, krajowy rynek badań klinicznych ma wartość ok. 1 mld zł i rośnie o 3-4% średniorocznie. Liczba zlecanych badań sięga rocznie 500 i jest realizowana przez 50 podmiotów, w tym 70% badań realizowana jest przez firmy zagraniczne.
Dodatkowo, Neuca będzie rozwijać usługi telemedyczne poprzez spółkę zależną Diabdis. Firma koordynuje prace związane z wdrożeniem na rynek urządzenia monitorującego poziom cukrzycy.
"Chcemy wprowadzić na rynek Diabdis - rozwiązanie dla diabetyków z kategorii teleopieka i telemedycyna. Teraz trwają testy i będziemy starali się wyjść na rynek szerzej w przyszłym roku" - powiedział Józefacki.
Neuca poinformowała, że przychody ze sprzedaży produktów własnych do aptek wyniosły 63,4 mln zł po trzech kwartałach 2015 r., co oznacza wzrost o 54% w skali roku. Segment wypracował po 9 miesiącach br. 18,9 mln zł zysku brutto - o 37% więcej w skali roku.
"Bardzo mocno wprowadzamy nowe produkty, ale koncentrujemy się na budowie tych narzędzi, które powodują wyższą sprzedaż całej gamy tych produktów od aptek do pacjentów" - podkreślił wiceprezes Grzegorz Dzik.
Na koniec września w portfolio grupy znajdowało się 436 produktów własnych wobec 325 rok wcześniej.
Grupa Neuca jest liderem rynku hurtowej sprzedaży leków. Łączny udział spółek z grupy Neuca w krajowym rynku hurtu aptecznego na koniec 2014 r. wyniósł 30,1%.
(ISBnews)