NG2 chce osiągnąć 20‑30 proc. udział w rynku w ciągu 5 lat
24.8.Warszawa (PAP) - NG2 liczy, że w perspektywie 5 lat jej udział w krajowym rynku obuwniczym wzrośnie do 20-30 proc. Do końca roku zamierza przejąć ok. 25 sklepów od swoich...
24.08.2009 | aktual.: 24.08.2009 12:52
24.8.Warszawa (PAP) - NG2 liczy, że w perspektywie 5 lat jej udział w krajowym rynku obuwniczym wzrośnie do 20-30 proc. Do końca roku zamierza przejąć ok. 25 sklepów od swoich partnerów franczyzowych - poinformowali na konferencji prasowej przedstawiciele spółki.
"Naszym zdaniem możliwe jest osiągnięcie udziału 20-30 proc. w rynku w perspektywie do 5 lat. Krajowy rynek obuwniczy jest rozproszony i mało nasycony" - powiedział Piotr Nowjalis, wiceprezes spółki.
Spółka szacuje, że obecnie jej udział wartościowy w krajowym rynku wynosi ponad 10 proc.
NG2 zamierza do końca roku przejąć sklepy od dwóch swoich franczyzobiorców.
"Planujemy przejąć sklepy dwóch naszych dużych partnerów, prawdopodobnie w końcówce drugiego półrocza" - powiedział wiceprezes.
Dariusz Miłek, prezes spółki, dodał, że chodzi o około 25 sklepów franczyzowych z regionu Poznania i Krakowa.
"To około jedna czwarta obrotów naszej franczyzy" - powiedział.
Spółka zamierza kontynuować strategię przejmowania swoich partnerów franczyzowych.
Obecnie sklepy franczyzowe odpowiadają za 22 proc. obrotów grupy.
Spółka nie widzi jednak ciekawych konkurencyjnych sieci obuwniczych do przejęcia.
"Nie widzimy podmiotów, które byłyby wartością dodaną dla naszej sprzedaży, nie widzimy spółek do przejęcia" - powiedział Nowjalis.
Na koniec czerwca sieć sprzedaży grupy NG2 obejmowała 649 placówek, w tym 237 salonów firmowych CCC w kraju, 41 butików QUAZI, 181 sklepów własnych BOTI, 158 sklepów sieci franczyzowej i 32 salony firmowe CCC w Republice Czeskiej.
Powierzchnia sprzedaży we własnych placówkach w Polsce i Czechach wzrosła o 31,4 proc. do 114,3 tys. mkw z 87 tys. mkw na koniec czerwca 2008.
W całym 2009 roku NG2 zamierza otworzyć co najmniej 132 sklepy własne. (PAP)
pel/ jtt/