Nie tylko restauracje. Pyszne.pl chce dowozić zakupy

Serwis pyszne.pl, zajmujący się dostawami dań z barów i restauracji, panuje uruchomienie nowej usługi. Platforma zacznie dowozić nie tylko jedzenie, ale i produkty spożywcze ze sklepów. Na razie pyszne.pl poszukuje partnerów, jak mówi w rozmowie z Business Insider współzałożyciel serwisu Arkadiusz Krupicz, rozmowy są prowadzone z kilkoma firmami.

Pyszne.pl będzie dowozić zakupy
Pyszne.pl będzie dowozić zakupy
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac. WZI

02.12.2021 12:02

Pyszne.pl należy do holenderskiej grupy Just Eat Takeaway, która z dowozem zakupów eksperymentuje w Kanadzie. Tam serwis działa w oparciu o tzw. darkstore'y, czyli małe centra dystrybucyjne, w których pakowane są zakupy. Klienci nie mają do nich wstępu. W Polsce system ma jednak wyglądać inaczej.

- W Polsce zamierzamy współpracować z partnerami - mówi w rozmowie z Business Insider Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor generalny pyszne.pl. - Na pewno trzonem naszej działalności pozostaną restauracje i dowóz dań z nich, ale jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma partnerami z rynku spożywczego i planujemy uzupełnić naszą ofertę o dostarczanie zakupów spożywczych ze sklepów.

Zakupy na telefon

Portal pyszne.pl będzie kolejnym serwisem, oferującym w Polsce zakupy z dowozem pod drzwi. W zeszłym roku Biedronka weszła we współpracę z serwisem Glovo, który umożliwia zarówno zamówienie, jak i płatność za zakupy przy pomocy aplikacji mobilnej.

Testowe zakupy z błyskawicznym dowozem testuje też sieć Żabka. Dostawy z darkstore'ów uruchamiają Bolt i Wolt. Na takiej zasadzie działają już nad Wisłą m.in. Lisek i Swyft. Własny dark store testuje także Carrefour. Zainteresowany polskim rynkiem jest także niemiecki start-up Gorillas.

Pandemiczny wzrost

Rozwój platform do zamawiania posiłków z dostawą mocno przyspieszył po wybuchu pandemii koronawirusa. Jak podaje pyszne.pl, w 2020 roku serwis obsłużył 22 mln zamówień, czyli o 7 mln więcej, niż rok wcześniej.

Według raportu Stava wzrost wartości rynku posiłków z dostawą do domu wyniósł w zeszłym roku o 40 proc.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)