Nielsen: Wartość rynku energetyków przekroczy 1 mld zł w 2017 r.
Warszawa, 12.11.2014 (ISBnews) - Wartość rynku energetyków w ostatnim roku wzrosła o 77 mln zł i obecnie wynosi niemal 865 mln zł, a w 2017 r. przekroczy 1 mld zł, poinformował prezes FoodCare - właściciela marki Black - Wiesław Włodarski, powołując się na dane Nielsen. Według badań, sprzedaż Black w ostatnich 12 miesiącach poprawiła się o 45 mln zł, co stanowi 59% wzrostu całego rynku.
12.11.2014 10:02
"W perspektywie trzech lat polski rynek energetyków ma ogromną szansę przekroczyć nieosiągalną jak dotąd barierę 1 mld zł. Segment nieustannie pobudzają nowe warianty energetyków, wśród których królują napoje Black. Rozszerzenie portfolio Black Vitamin Energy czy wprowadzenie na rynek zupełnie nowej kategorii wód funkcjonalnych Black Water to innowacyjne pomysły na kierunek rozwoju portfolio naszej flagowej marki. Prognozujemy, że inwestycje w kategorię energetyków w perspektywie trzech lat przyniosą nam przychody z tego segmentu na poziomie nawet 300 mln zł rocznie" - powiedział Włodarski, cytowany w komunikacie.
Według spółki, motorem napędowym rynku energetyków, którego wartość w ostatnim roku wzrosła aż o 77 mln zł i obecnie wynosi niemal 865 mln zł, jest Black. Marka we wrześniu br. zdecydowanie zwiększyła udziały rynkowe w ujęciu wartościowym i zniwelowała dystans do bezpośredniego zagranicznego konkurenta do zaledwie 0,7 punktu procentowego. Według prognoz, rynek napojów energetycznych przekroczy wartość 1 mld zł już w 2017 r.
"Rynek napojów energetycznych w Polsce w okresie październik 2013 r. - wrzesień 2014. zanotował dynamiczny wzrost zarówno w ujęciu wartościowym (9,7%), wolumenowym (8,1%) oraz ilościowym w sztukach (14,5%). Brandem mającym największy wpływ na tak dynamiczny rozwój rynku jest Black Energy Drink. W omawianym okresie wartość sprzedaży marki wzrosła o niespełna 45 mln zł, co stanowiło 59% całkowitego wzrostu segmentu" - czytamy w komunikacie.
Inwestując intensywnie na polskim rynku energetyków, FoodCare prowadzi również bardzo aktywną ekspansję zagraniczną. Zwiększenie sprzedaży za granicę, która w tym roku wyniesie 15% z ok. 150 mln zł sprzedaży produktów Black, jest kluczowym elementem strategii firmy.
"W tym celu na najbliższe tygodnie FoodCare zaplanował trzy wielkie imprezy - w Chinach, USA i w Rosji, które uświetnią szerokie wejście marki Black na te dysponujące ogromnym potencjałem rynki" - podsumowano.
FoodCare jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się krajowych producentów żywności. W 2013 r. motorami sprzedaży spółki z podkrakowskiego Zabierzowa były przede wszystkim: napój energetyczny Black, Frugo, marka produktów deserowych Gellwe oraz marka płatków śniadaniowych i herbat mrożonych Fitella.
(ISBnews)