Niemiecka sieciówka rozpycha się w Polsce. 300 sklepów do końca roku
Sieć dyskontów non-food Tedi kontynuje ekspansję w Europie, w tym także w Polsce. Do końca tego roku popularna sieciówka zamierza przebić barierę 300 sklepów nad Wisłą. Natomiast w skali całej Europy chce trzykrotnie zwiększyć ich liczbę.
Obecnie sieć posiada ponad 2 tys. sklepów w Niemczech i około 3,3 tys. w całej Europie, a jej model biznesowy jest elastyczny i skoncentrowany na produktach o niskich cenach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Emerytka nie zostawiła na Tusku suchej nitki. Polacy mówią o drożyźnie
Tedi podbija polski rynek
Tedi planuje dalszy rozwój w całej Europie. Ambitne plany ma m.in. względem Polski. Jak podają wiadomoscihandlowe.pl, do końca 2025 r. niemiecka sieć dyskontów chce zwiększyć liczbę placówek do 300.
Obecnie w Polsce działa 250 sklepów pod szyldem Tedi, a ostatni - jubileuszowy - został otwarty w październiku 2024 r. w Dobrzykowicach pod Wrocławiem (woj. dolnośląskie).
W skali Europy Tedi zamierza zwiększyć liczbę sklepów do 10 tys. Realizacja tego planu oznaczałaby trzykrotny wzrost liczby placówek.
Sieć dyskontów jest coraz bardziej widoczna również na rodzimym rynku. Portal branżowy donosi, że na początku 2025 r. Tedi uzyskało zgodę Federalnego Urzędu Antymonopolowego na przejęcie ponad 80 placówek należących do regionalnej sieci Pfennigpfeiffer, co umocniło jego obecność na rynku wschodnich Niemiec.
Równocześnie firma wyraziła zainteresowanie inwestycją w sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz Depot, dając tym samym sygnał o swoim dążeniu do dalszej konsolidacji regionalnych podmiotów w ramach własnej struktury.
Co można kupić w Tedi?
Firma opiera swój rozwój na skalowalnym modelu biznesowym, który koncentruje się na niedrogich produktach nieżywnościowych. Dzięki temu Tedi przyciąga klientów i zwiększa liczbę zakupów impulsowych.
W Tedi można kupić artykuły wszelkiej maści - dekoracje do domu, artykuły imprezowe, artykuły biurowe, zabawki, artykuły gospodarstwa domowego, tekstylia czy produkty dla zwierząt. W odróżnieniu od oferty konkurencji (np. Action) żywność nie odgrywa aż tak kluczowej roli.
Woolworth chce otworzyć 40 nowych sklepów w Polsce
Swoją obecność na polskim rynku coraz mocniej zaznacza też inna niemiecka sieć - Woolworth. Plany na ten rok zakładają otwarcie 40 nowych sklepów w Polsce. Na ten cel firma ma przeznaczyć około 65 mln zł.
Szymon Dąbrowski, dyrektor zarządzający Woolworth w Polsce, podkreślił, że firma koncentruje się na lokalizacjach w parkach handlowych oraz centrach miast. W planach ma także uruchomienie pierwszego sklepu ulicznego w strefie pieszej.