Nomi złożyło wniosek o upadłość
15 listopada 2013 r. NOMI S.A., właściciel sieci marketów budowalnych, złożyło wniosek o upadłość układową - podał portal dlahandlu.pl
03.12.2013 | aktual.: 03.12.2013 13:41
Pod koniec listopada 2013 r. sąd ustanowił Tymczasowego Nadzorcę Sądowego dla spółki, oraz wprowadził szereg zabezpieczeń, dzięki którym spółka będzie mogła funkcjonować do czasu rozpatrzenia wniosku przez sąd. Ma to nastąpić w połowie grudnia.
Nomi popadło w tarapaty po tym jak załamała się koniunktura rynku artykułów budowalnych na przełomie 2012 i 2013 r. Chociaż firma w trakcie tego roku przeprowadzała skuteczną restrukturyzację kosztów funkcjonowania, to ubezpieczyciele cofnęli limity ubezpieczeniowe, zaś jeden z banków zażądał spłaty udzielonego kredytu obrotowego. NOMI S.A. spłaciło kredyt w całości do początku września.
Jednak problemy z dotrzymywaniem terminów spłat zobowiązań, oraz wycofanie się pozyskanego inwestora, spowodowały, że zarząd podjął decyzję o złożenia wniosku o upadłość układową.
Jak podaje portal dlahandlu.pl wstępna propozycja jest taka, że wierzyciele zostaną spłaceni w całości, z umorzeniem odsetek, w ciągu 6 lat od zatwierdzenia układu przez sąd. Spółka chce dokonać tego przez zmniejszenie liczby sklepów, redukcję kosztów prowadzenia działalności, uwolnienie gotówki z części zapasu, oraz osiągając zysk wypracowany po zakończeniu czynności restrukturyzacyjnych.
Nomi nie zamierza się poddawać i chce kontynuować działalność handlową, jednocześnie negocjując warunki porozumienia z wierzycielami, planuje rozmawiać również z potencjalnymi inwestorami. Spółka zamierza także podjąć działania, których efektem miałaby być sprzedaż akcji inwestorowi zewnętrznemu, albo wprowadzenie akcji do obrotu na GPW.
NOMI S.A. istnieje na rynku polskim od 1993 r. Obecnie jest jednym z liderów rynku DIY ("Zrób to sam"). Jako pierwsza polska sieć handlowa zaoferowała klientom pełen wachlarz artykułów dla domu i ogrodu. Oferta NOMI składa się z artykułów z branży budowlanej, wykończeniowo - dekoracyjnej, wyposażenia łazienki i kuchni, elektryczno - oświetleniowej, metalowej, elektronarzędzi, artykułów sezonowych i wyposażenia ogrodu. NOMI jest siecią marketów budowlanych skierowanych do mieszkańców z mniejszych miast, do 200 tysięcy mieszkańców, obecnie posiada 28 sklepów.