Nowy bank w Polsce nie dla wszystkich
FM Bank to kolejna bankowa instytucja na rynku. KNF wyraził zgodę na jej powołanie. Bank specjalizować się będzie w obsłudze mikro i małych przedsiębiorstw. Oferta dla klientów detalicznych będzie znacznie okrojona.
04.08.2009 | aktual.: 30.09.2010 11:45
Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na utworzenie nowego banku. FM Bank wyłonił się z funkcjonującego w Polsce już od ponad 15 lat Funduszu Mikro, który finansował rozwój małych przedsiębiorstw. W proces tworzenia banku zaangażował się International Finance Corporation należący do Grupy Banku Światowego.
FM Bank dysponuje obecnie 42 placówkami Funduszu Mikro, a do końca 2009 roku ma ich być 62. Na początek operować będzie bazą kilkunastu tysięcy klientów, ale zapowiedziano, że w pierwszym roku działalności ich liczba ma sięgnąć 40 tys. Kapitał początkowy banku to 150 mln złotych, w jego skład wchodzi także pożyczka z IFC. Docelowo bank zamierza osiągnąć 4 proc. udział w rynku swojego segmentu klientów prowadzących swoje biznesy.
_ Z badań wynika, że większość banków nie zapewnia im (przedsiębiorcom – przyp. red.) żadnej szczególnej, uwzględniającej ich potrzeby i sytuację oferty produktowej – _stwierdza Henryk Pietraszkiewicz, kandydat na prezesa FM Banku. _ Docelowo chcemy być oferować im pakiet produktów i usług na bardzo konkurencyjnych warunkach. Klientów detalicznych będziemy obsługiwać w węższym zakresie, oferując przede wszystkim konkurencyjne lokaty _– dodaje Pietraszkiewicz.
Jak zapewniali twórcy banku podczas konferencji prasowej, najważniejszym atutem będzie atrakcyjna oferta kredytowa i szybkość decyzji o przyznaniu funduszy na rozwój. Przedsiębiorcy będą mogli liczyć na indywidualnego doradcę.
FM Bank chce dotrzeć do potencjalnych klientów przez następujące kanały komunikacji z klientem: 62 placówki, call center, pośredników kredytowych, agentów i internet.
Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska