Nowy dyskont się rozkręca. Sięgnie po klientów Dino i Biedronki?
Nowy sklep Vollmart w Przemyślu zwiększył liczbę placówek tej sieci do 12. Firma planuje dalszą ekspansję na terenie całego kraju. Polski hard dyskont przekonuje, że jest o 20 proc. tańszy niż konkurencja w rodzaju Dino czy Biedronki i zamierza pojawiać się w dużych miastach.
Sieć handlowa Vollmart otworzyła niedawno swoją dwunastą placówkę, tym razem w Przemyślu przy ul. Mikołaja Zyblikiewicza 9. To ważny krok w kierunku zwiększenia obecności marki na rynku polskim, który od początku swojej działalności stawia na dostępność towarów przemysłowych, spożywczych oraz chemii gospodarczej. Wcześniej, we wrześniu, firma otworzyła sklep w Dębicy, zlokalizowany przy ul. Rzeszowskiej 151.
Kolejka do kebaba w Warszawie. Oto "efekt Książula"
Vollmart jak Biedronka 20 lat temu
Vollmart szczyci się tym, że wraz z niedawnymi otwarciami sklepów, w zasięgu jego placówek mieszka już ponad milion osób. Przedstawiciele sieci zauważają także rosnącą liczbę klientów biznesowych.
Ciekawą cechą Vollmart jest brak tradycyjnych gazetek promocyjnych oraz minimalistyczne podejście do wyposażenia sklepu. Artykuły sprzedawane są bezpośrednio z palet i kartonów, co stanowi charakterystyczną cechę tego formatu określanego mianem hard dyskontu.
Vollmart działa pod zarządem Brand Distribution Group, polskiego dystrybutora FMCG obecnego na rynkach europejskich. Sieć rozpoczęła swoją działalność w Siedlcach w lutym 2021 roku.
Ceny 20 proc. niższe
Przedstawiciele polskiej sieci handlowej przekonują, że ceny produktów w Vollmarcie są 20 proc. niższe niż u konkurencji. - Dyskonty zaczęły być supermarketami. Kiedyś liczba artykułów w ofercie nie przekraczała 1000, dzisiaj jest to kilkukrotnie więcej. To nie jest model dyskontowy. W Vollmart liczba artykułów wynosi maksymalnie 1200. Nie znajdzie się u nas pięciu rodzajów soków, czy trzech typów jogurtów. Jest jeden, za to w najniższej cenie na rynku – opowiadał WP Finanse Dawid Muskus, dyrektor marketingu i sprzedaży w Vollmart.
Szef marketingu Vollmart doświadczenie czerpie z wcześniejszej pracy w Jeronimo Martins, czyli u właściciela Biedronki. Taki sam wpis w swoim CV ma aktualny dyrektor generalny Vollmart - Carlos Oliveira. Prezes Wiktor Sawosz ma natomiast za sobą nieudaną próbę rozkręcenia sklepu e-grocery bdsklep.pl.
Jak się dowiedzieliśmy, Vollmart w ramach pięcioletniej strategii ma plany kilkukrotnie zwiększyć liczbę sklepów. Sieć, zachęcona sukcesem sklepu w Częstochowie, rozważa także odważniejsze wejście do większych miast w Polsce.