Trwa ładowanie...
da5byp2
21-01-2016 16:15

Nowy regularny serwis kontenerowy w porcie Szczecin-Świnoujście

Szczeciński port do swych regularnych połączeń kontenerowych dołączył kolejne - statki duńskiego armatora Seago Line będą zawijać do Szczecina raz w tygodniu.

da5byp2
da5byp2

Ich pojemność to odpowiednio 814 TEU i 868 TEU (TEU - pojemność standardowego 20-stopowego kontenera - PAP). Pierwsze zawinięcie miało miejsce w połowie stycznia - informują służby prasowe Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (ZMPSiŚ).

Obecnie siatka połączeń portów w Szczecinie i Świnoujściu obejmuje cztery regularne serwisy kontenerowe w relacjach z i do portów europejskich. Wolumen przeładowywanych kontenerów w zespole portów systematycznie rośnie.

Kontenerowce Seago Line, spółki grupy A.P. Moeller-Maersk obsługującej wiele połączeń, mają być przyjmowane w przez działająca na terenie portu spółkę portową DB Port Szczecin we wtorki. Poza szczecińskim terminalem odwiedzą one takie porty jak Gdańsk, Bremerhaven, Hamburg, Helsingborg oraz Aarhus.

"Dzięki stałej rozbudowie naszego terminala kontenerowego, którego możliwości przeładunkowe wynoszą obecnie do 120 tys. TEU rocznie, oraz zakupie nowoczesnego sprzętu do jego obsługi (...) szczeciński port staje się atrakcyjnym punktem na głównych trasach transportowych największych oceanicznych armatorów" - mówi prezes zarządu DB Port Paweł Wac.

da5byp2

Jako jedyny w Polsce DB Port posiada certyfikat NATO, co umożliwia przeładunki sprzętu wojskowego. Spełnia też standardy Container Security Initiative, co oznacza, że kontenery eksportowe nie muszą przechodzić dalszej inspekcji w USA. Ma też system Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera znacznie skrócono i trwa on zazwyczaj kilkanaście minut.

DP Port obsługuje niemal wszystkich największych armatorów oceanicznych.

Jak informuje Wac, przeładunki kontenerów w spółce wzrosły o 11,5 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Obecnie do DB Port Szczecin zawija pięć statków kontenerowych tygodniowo. Poza Seago Line swój serwis oferuje także francuski armator CMA-CGM oraz operator Unifeeder z trzema statkami tygodniowo.

da5byp2

Według danych ZMPSŚ w roku 2015 zanotowano w całym porcie 12 proc. wzrost przeładunków wobec roku 2014 r. W liczbach całkowitych to 87 784 TEU (2014 = 78 439 TEU). Spółka DB Port jest jednym z większych operatorów w porcie szczecińskim.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem skarbu państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu.

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

da5byp2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
da5byp2

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj