Nowy sposób na okradanie klientów banku. Uważaj na takie telefony
Oszuści znaleźli kolejny sposób na wyłudzanie pieniędzy. Dzwonią do klientów i przedstawiają się jako przedstawiciele kancelarii prawnych. Metoda jest na tyle skuteczna, że ING wydał oficjalne ostrzeżenie.
30.09.2017 | aktual.: 30.09.2017 11:17
ING Bank Śląski w specjalnym komunikacie ostrzegł swoich klientów przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku lub kancelarii prawnej i próbują uzyskać dane do systemu logowania w banku. Metoda, jak się okazuje, jest banalnie prosta.
"Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach" - napisał ING w komunikacie i przypomniał o podstawowej zasadzie bezpieczeństwa - klienci banków nie powinni nikomu podawać danych do systemu logowania.
Co więcej, w przypadku, gdy faktyczny przedstawiciel banku dzowni do klienta, nigdy nie prosi o takie informacje.