ycipk-3nkeiv

Nowy sposób na okradanie klientów banku. Uważaj na takie telefony

Oszuści znaleźli kolejny sposób na wyłudzanie pieniędzy. Dzwonią do klientów i przedstawiają się jako przedstawiciele kancelarii prawnych. Metoda jest na tyle skuteczna, że ING wydał oficjalne ostrzeżenie.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Telefon z kancelarii prawnej? Uwaga, to może być próba oszustwa
Telefon z kancelarii prawnej? Uwaga, to może być próba oszustwa (Pixabay.com)
ycipk-3nkeiv

ING Bank Śląski w specjalnym komunikacie ostrzegł swoich klientów przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku lub kancelarii prawnej i próbują uzyskać dane do systemu logowania w banku. Metoda, jak się okazuje, jest banalnie prosta.

"Oszust dzwoni, podając się za pracownika banku lub kancelarii prawnej. W trakcie rozmowy prosi o podanie loginu i hasła do bankowości internetowej. Następnie prosi o podanie kodu SMS. Na podstawie tych danych oszust może zmienić w bankowości numer telefonu do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. Oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach" - napisał ING w komunikacie i przypomniał o podstawowej zasadzie bezpieczeństwa - klienci banków nie powinni nikomu podawać danych do systemu logowania.

Co więcej, w przypadku, gdy faktyczny przedstawiciel banku dzowni do klienta, nigdy nie prosi o takie informacje.

ycipk-3nkeiv

Zobacz też, jakie ryzyko niosą za sobą kredyty hipoteczne:

0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-3nkeiv

ycipk-3nkeiv
ycipk-3nkeiv