Trwa ładowanie...

O bankach mamy coraz gorszą opinię

Awarie bankowych systemów informatycznych sprawiają, że banki mają coraz gorszą opinię - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Expandi. Najgorzej oceniamy Raiffeisen Bank, BPH oraz Getin Bank.

O bankach mamy coraz gorszą opinięŹródło: Jupiterimages
dee2pto
dee2pto

Na 21 przeanalizowanych banków aż o 13 mieliśmy gorsze zdanie niż jeszcze miesiąc wcześniej - wynika z badań NetMonitor Banking Review. To głównie zasługa prawdziwej plagi awarii kont internetowych. Przyczyniło się to do ogólnego wzrostu negatywnych opinii z 30 do 32 proc. oraz spadku opinii pozytywnych z 18 do 13 proc - to najgorszy wynik w historii badań (pozostałe komentarze były neutralne).

Najbardziej stracił w ciągu miesiąca Alior Bank. Na drugim miejscu jest Inteligo, którego klienci krytykowali głównie nową taryfę opłat oraz zmiany systemu transakcyjnego. W polepszeniu wizerunku nie pomogła nawet kampania marketingowa z offowymi gwiazdami - Andrzejem Smolikiem i Marią Peszek. Internauci negatywnie opisywali też awarię z 29 listopada w mBanku. To jednak nie te banki uważamy za najgorsze.

Z miesiąca na miesiąc coraz gorzej oceniamy działalność Getinu. Bank należący do Leszka Czarneckiego wskoczył już do pierwszej trójki najgorzej ocenianych - w internecie ponad 37 proc. opinii wyrażanych o tej instytucji jest negatywnych. Ocena może być w rzeczywistości nawet niższa, bo autorzy badania zwracają uwagę na wątpliwości co do autentyczności dużej ilości pozytywnych opinii. Gorzej niż Getin oceniamy tylko Raiffeisen Bank (63 proc.) oraz BPH (45 proc.)

dee2pto

Kto zdaniem internautów jest natomiast najlepszym bankiem? Prym wiedzie tu nieduży Deutsche Bank, który jako jedyny ma więcej opinii pozytywnych niż negatywnych. Z miesiąca na miesiąc coraz lepiej oceniamy największy polski bank - PKO BP. Państwowy gigant cały czas jednak na trzy negatywne opinie, ma tylko jedną pozytywną - wynika z badania firmy Expandi.

NetMonitor Banking Review to co miesięczne badanie zbierające opinie z największych i najpopularniejszych polskich stron internetowych. W listopadzie przeanalizowano w ten sposób ponad 14 tys. komentarzy, wpisów i opinii internautów. Dla banków informacje co się o nich pisze jest bardzo istotna. Jak wynika z badań przeprowadzonych w kwietniu 2010 r. przez Pentor Research International dla Google Polska, 65 proc. klientów przed założeniem konta w banku sprawdza opinie na jego temat w internecie. W trakcie ostatnich awarii kont internetowych Alior Bank na forum Wirtualnej Polski komentował co dzieje się z jego systemem informatycznym.

Co ciekawe internauci Wirtualnej Polski należą do najbardziej surowych recenzentów banków. Według badania ponad 55 proc. komentujących na stronie finanse.wp.pl wyrażało negatywne opinie. To drugi wynik w zestawieniu. Komentarzy pozytywnych na naszym serwisie było niecałych 13 proc.

dee2pto
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dee2pto