O bankach mamy coraz gorszą opinię

Awarie bankowych systemów informatycznych sprawiają, że banki mają coraz gorszą opinię - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Expandi. Najgorzej oceniamy Raiffeisen Bank, BPH oraz Getin Bank.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Na 21 przeanalizowanych banków aż o 13 mieliśmy gorsze zdanie niż jeszcze miesiąc wcześniej - wynika z badań NetMonitor Banking Review. To głównie zasługa prawdziwej plagi awarii kont internetowych. Przyczyniło się to do ogólnego wzrostu negatywnych opinii z 30 do 32 proc. oraz spadku opinii pozytywnych z 18 do 13 proc - to najgorszy wynik w historii badań (pozostałe komentarze były neutralne).

Najbardziej stracił w ciągu miesiąca Alior Bank. Na drugim miejscu jest Inteligo, którego klienci krytykowali głównie nową taryfę opłat oraz zmiany systemu transakcyjnego. W polepszeniu wizerunku nie pomogła nawet kampania marketingowa z offowymi gwiazdami - Andrzejem Smolikiem i Marią Peszek. Internauci negatywnie opisywali też awarię z 29 listopada w mBanku. To jednak nie te banki uważamy za najgorsze.

Z miesiąca na miesiąc coraz gorzej oceniamy działalność Getinu. Bank należący do Leszka Czarneckiego wskoczył już do pierwszej trójki najgorzej ocenianych - w internecie ponad 37 proc. opinii wyrażanych o tej instytucji jest negatywnych. Ocena może być w rzeczywistości nawet niższa, bo autorzy badania zwracają uwagę na wątpliwości co do autentyczności dużej ilości pozytywnych opinii. Gorzej niż Getin oceniamy tylko Raiffeisen Bank (63 proc.) oraz BPH (45 proc.)

Kto zdaniem internautów jest natomiast najlepszym bankiem? Prym wiedzie tu nieduży Deutsche Bank, który jako jedyny ma więcej opinii pozytywnych niż negatywnych. Z miesiąca na miesiąc coraz lepiej oceniamy największy polski bank - PKO BP. Państwowy gigant cały czas jednak na trzy negatywne opinie, ma tylko jedną pozytywną - wynika z badania firmy Expandi.

NetMonitor Banking Review to co miesięczne badanie zbierające opinie z największych i najpopularniejszych polskich stron internetowych. W listopadzie przeanalizowano w ten sposób ponad 14 tys. komentarzy, wpisów i opinii internautów. Dla banków informacje co się o nich pisze jest bardzo istotna. Jak wynika z badań przeprowadzonych w kwietniu 2010 r. przez Pentor Research International dla Google Polska, 65 proc. klientów przed założeniem konta w banku sprawdza opinie na jego temat w internecie. W trakcie ostatnich awarii kont internetowych Alior Bank na forum Wirtualnej Polski komentował co dzieje się z jego systemem informatycznym.

Co ciekawe internauci Wirtualnej Polski należą do najbardziej surowych recenzentów banków. Według badania ponad 55 proc. komentujących na stronie finanse.wp.pl wyrażało negatywne opinie. To drugi wynik w zestawieniu. Komentarzy pozytywnych na naszym serwisie było niecałych 13 proc.

Wybrane dla Ciebie
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce