"Oburzająca reklama LOT - Polska rajem dla seksturystyki?"

PiS chce dymisji prezesa PLL LOT. Zarzuca bowiem LOT umieszczenie na niemieckich portalach internetowych reklamy, która przedstawia Polskę jako raj dla seksturystyki. Firma odpowiada, że treści, które zbulwersowały PiS nie są kampanią reklamową, lecz zawartością portalu, niezależną od LOT.

Posłowie PiS, podczas środowej konferencji prasowej w sejmie, przedstawili wydruk z portalu merian.de. Znalazła się na nim notatka w języku niemieckim z logo LOT-u, zatytułowana "Polska specjalność". "Poznajcie wraz z merian.de młodą Polskę - pomiędzy sztuką, homoseksualizmem i butikowymi hotelami (luksusowe hotele, zaspokajające wyrafinowane potrzeby). Rozejrzeliśmy się dla Państwa po Warszawie i Krakowie" - brzmi treść notatki, zauważonej przez posłów PiS pod koniec minionego roku.

- Żaden publiczny przewoźnik w Europie nie reklamuje się w sposób tak skandaliczny, obraźliwy i degradujący własny kraj (...) Żądamy od ministra Grada wyciągnięcia wszystkich konsekwencji personalnych i sprawdzenia, czy tego typu praktyki nie są kontynuowane - podkreślił poseł PiS Kazimierz Michał Ujazdowski. Ocenił też, że ogłoszenie prowadzi do zepsucia marki Polski w Europie. - To jest absolutny skandal (...) Żądamy od premiera Donalda Tuska i ministra skarbu Grada podjęcia działań, które zablokują tego typu praktyki, dymisji prezesa LOT-u - oświadczył.

Według posła PiS Jerzego Polaczka, narodowy przewoźnik "wydał na tę reklamę nie mniej niż 17 tys. euro". A rzecznik PiS Adam Hofman oburzał się, że "jedna ze spółek promuję Polskę jako kraj, w którym uprawia się seksturystykę".

Biuro Prasowe LOT pytane o zarzuty PiS, odpowiedziało: "Polskie Linie Lotnicze LOT informują, że kampania reklamowa w Niemczech, o której mowa w poniższym pytaniu, miała miejsce od połowy maja do końca czerwca 2010 i związana była z promocją Polski, m.in. w związku z obchodami Roku Chopinowskiego. W kampanii uczestniczyła również Polska Organizacja Turystyki. Kampania obejmowała dwa portale niemieckie - Merian.de i Spiegel.de".

"Zlecenie LOT-u obejmowało umieszczenie banerów reklamowych z logo linii oraz informacji o cenach i destynacjach. Inne treści zamieszczone na stronie nie stanowiły fragmentu kampanii LOT. Portal merian.de jest głównym przewodnikiem turystycznym w Niemczech. Zawartość artykułów portalu jest całkowicie niezależna i firmy zlecające reklamę nie mają na nie wpływu" - wyjaśniła spółka.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji