Ogromny popyt na fiata, którym jeździł papież
Większość z nas widziała zapewne nagrania z przejazdu papieża Franciszka ulicami Rio de Janeiro. Poruszał się nie kuloodpornym mercedesem, lecz prostym srebrnym fiatem w wersji hatchback. Jednak pewnie niewielu zdaje sobie sprawę z tego, jak znakomity efekt marketingowy miało to wydarzenie dla Fiata. Szczególnie dla modelu, którym jechał papież.
08.08.2013 | aktual.: 08.08.2013 15:32
Większość z nas widziała zapewne nagrania z przejazdu papieża Franciszka ulicami Rio de Janeiro. Poruszał się nie kuloodpornym mercedesem, lecz prostym srebrnym fiatem w wersji hatchback. Jednak pewnie niewielu zdaje sobie sprawę z tego, jak znakomity efekt marketingowy miało to wydarzenie dla Fiata.
Papież jechał fiatem ideą, który jest produkowany w Brazylii na potrzeby brazylijskiego ludu. Dealerzy samochodowi z całego kraju przyznają, że samochody te sprzedają się jak świeże bułeczki.
Fiat zaoferował papieskiej świcie kilkanaście modeli do wyboru. Jednak przedstawiciele firmy nie liczyli na to, że na tylnym siedzeniu ich rodzinnego hatchbacka zasiądzie Franciszek. Oczywiście gdy jednak do tego doszło, marketingowcy Fiata natychmiast opublikowali zdjęcie papieża pozdrawiającego tłumy z wnętrza idei. Podpisali je "Świetna idea, Franciszku".
Przedstawiciele Watykanu przyznają, że auto jest wygodne - jest wysokie, przestrzenne, a przede wszystkim proste.
Fiat jest największym producentem samochodów w Brazylii, a brazylijski rynek motoryzacyjny należy do największych na świecie. Auta są tam jednak dość drogie, co czyni samochód za ok. 55 tys. zł bardzo atrakcyjną ofertą. Fiat nie posiada jeszcze dokładnych danych sprzedażowych, ale jego przedstawiciele przyznają, że jeśli dealerzy mają rację, popyt na ideę wystrzelił niczym rakieta. Sprzedany został także stojący tu egzemplarz. A to ostatni w tym salonie.