Orange bardzo zadowolony z wyników sieci Smart Store, szykuje nowe otwarcia
Warszawa, 15.01.2016 (ISBnews) - Orange Polska uruchomił swój dziewiąty Smart Store w Polsce i jednocześnie drugi w Warszawie - w Galerii Mokotów. Operator jest bardzo zadowolony z wyników osiąganych przez ten koncept i szykuje się do otwarcia dwóch kolejnych oraz rozważa otwarcie Mega Store, poinformowała dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży Bożena Leśniewska.
"Od kwietnia ubiegłego roku otworzyliśmy łącznie dziewięć Smart Store w polskich miastach i praktycznie wykonaliśmy plan, który zakładaliśmy przy otwarciu pierwszego salonu tego konceptu. Dalszy rollout nie będzie już tak dynamiczny, ale zakładamy nowe otwarcia, relokację niektórych dotychczasowych salonów, a także otwarcie w Warszawie Mega Store, najwcześniej w przyszłym roku" - powiedziała ISBnews Leśniewska.
Wcześniej wskazywała, że operator szuka lokalizacji w Warszawie na MegaStore o powierzchni 500-600 m2, co pozwoli na około dwukrotnie większą powierzchnię ekspozycji urządzeń niż w Smart Store.
Dyrektor Orange zaznaczyła jednocześnie, że operator szykuje w najbliższym czasie kolejne dwa otwarcia w ramach tego konceptu w kolejnych miastach w Polsce.
"Pierwsze wyniki, jakie ten koncept uzyskuje są bardzo pozytywne. Wskaźnik lojalności klientów, a także poziom sprzedaży są znacznie wyższe niż w tradycyjnych salonach. W tym roku szykuje się dodatkowo znaczące przyspieszenie w segmencie urządzeń osobistych smart living i zastanawiamy się nad wręcz docelowym wyodrębnieniem tego segmentu jako oddzielnej strefy w ramach Smart Store. Liczymy również na rosnący cross selling wszystkich naszych usług w ramach tego konceptu, co będzie w oczywisty sposób przekładało się na rentowność tego konceptu" - podkreśliła Leśniewska.
Prezes Orange Polska Bruno Duthoit wskazał w rozmowie z ISBnews, że wyniki konceptu Smart Store w Polsce są tak zachęcające, że polska sieć jest największa w ramach całej grupy Orange.
"Chcemy systematycznie dostosowywać się do cyfryzacji, a ten Smart Store to uwieńczenie strategii zbliżania się do klienta i tworzenia 'shop of the future'. Pierwszy Smart Store w Warszawie był sukcesem, ten będzie również sukcesem" - powiedział ISBnews Duthoit.
Potwierdził, że Orange Polska zaprezentuje ewolucyjną strategię w połowie lutego. Będzie to plan średniookresowy, uwzględniający m.in. wyniki niedawnej aukcji LTE, które w ocenie operatora poprawiają jego pozycję konkurencyjną. Według jego słów, otrzymania ostatecznych decyzji regulatora w kwestii aukcji można oczekiwać w ciągu kilku tygodni.
Co do współpracy z Netią - wskazał, że takowa już trwa, gdyż Netia jest użytkownikiem infrastruktury Orange, ale "można sobie wyobrazić zacieśnianie współpracy". Według jego słów, trwają systematycznie rozmowy w tym kontekście.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)