Orange główną marką handlową TP od 16 IV; bez wpływu na wyniki w 2012 r.

16.04. Warszawa (PAP) - Telekomunikacja Polska od 16 kwietnia wprowadziła markę Orange, jako główną markę handlową, a rebranding usług stacjonarnych na Orange nie wpłynie na wyniki...

16.04.2012 | aktual.: 16.04.2012 13:08

16.04. Warszawa (PAP) - Telekomunikacja Polska od 16 kwietnia wprowadziła markę Orange, jako główną markę handlową, a rebranding usług stacjonarnych na Orange nie wpłynie na wyniki finansowe Grupy TP w 2012 roku - poinformował podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezes TP Maciej Witucki.

"W tej chwili wszystkie salony TP zostają przebrandowione na Orange (...) jeśli chodzi o inwestycje, koszty czy EBITDA, to robimy to w ramach naszych budżetów i to zaangażowanie nie zmienia naszych poglądów finansowych na 2012 rok, a jeśli chodzi o kolejne lata to zapraszam na prezentację w lutym 2013 roku, gdy przedstawimy kolejny plan trzyletni" - powiedział Maciej Witucki.

"Wszystkie koszty bezpośrednie rebrandingu (...) są ponoszone w ramach umowy licencyjnej przez Orange Brand Services i są bez wpływu na dane finansowe spółki" - dodał.

"Przed końcem maja wszystkie salony własne TP będą w nowej wizualizacji (...) 5,5 mln klientów TP stacjonarnej i 14,6 mln klientów Orange to teraz 20,1 mln klientów nowego Orange" - powiedział również.

Grupa TP ma ok. 1.200 salonów sprzedaży, z czego ok. 225 salonów to salony własne TP.

Wcześniej TP informowała, że wprowadzi markę Orange, jako główną markę handlową do 30 czerwca 2012 roku, a opłaty licencyjne wyniosą 1,6 proc. przychodów objętych rebrandingiem, z wyłączeniem części hurtowej i mniejszą opłatą dla głosowej telefonii stacjonarnej dla klientów indywidualnych. Orange Brand Services Limited pokryje 100 proc. kosztów związanych ze zmianą marki.

TP informowała też wcześniej, że opłata licencyjna za korzystanie przez TP SA ze znaku towarowego Orange będzie wynosić 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów oznaczonych marką Orange, przy czym opłata licencyjna za korzystanie z tej marki przez segment stacjonarnej telefonii głosowej w obszarze klientów indywidualnych została - z uwagi na warunki rynkowe w tym segmencie - zredukowana i ograniczy się do kilkunastu milionów złotych rocznie.

Usługi hurtowe świadczone przez TP SA zostaną objęte marką Orange, jednakże nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

TP SA podawała również, że gdyby rebranding rozpoczął się w dniu 1 stycznia 2011 roku to łączna dodatkowa opłata licencyjna za rok 2011 wyniosłaby poniżej 75 mln zł. (PAP)

bas/ ana/

Źródło artykułu:PAP
telekomunikacja polska satelekomunikacjagiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)