Orange: Liczba klientów internetu mobil. wzrosła, stacjonarnego-spadła w I poł.

Warszawa, 25.07.2014 (ISBnews) - Liczba stacjonarnych dostępów szerokopasmowych (rynek detaliczny) Orange Polska spadła o 1,6% r/r do 2,28 mln w I poł. 2014 r., zaś liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych - zwiększyła się o 22,2% r/r do 1,32 mln, podał operator.

25.07.2014 09:03

W I poł. 2014 liczba klientów usług TV wzrosła o 3,0% r/r do 720 tys., podano w komentarzu do wyników.

Liczba klientów 3P (internet, TV i VoIP) zwiększyła się w tym okresie o 22,0% r/r do 383 tys., podano także.

Według szacunków Orange Polska, penetracja usług dostępu szerokopasmowego do internetu w populacji wzrosła do 18,9% na koniec czerwca br. z 18,6% rok wcześniej. Całkowita liczba łączy szerokopasmowego internetu jest szacowana na 7,27 mln wobec 7,17 mln rok wcześniej, zaś udział ilościowy Orange Polska spadł w tym okresie odpowiednio do 31,5% z 32,3%.

Zgodnie z szacunkami telekomu, całkowita liczba linii stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu w Polsce na koniec I półrocza 2014 r. była wyższa o 0,6% względem końca 2013 r.

"Oznacza to, że w porównaniu z I półroczem 2013 r. (wzrost o 0,7% względem grudnia 2012 r.) rynek ten rósł wolniej. W znacznym stopniu jest to wynik popularyzacji mobilnego dostępu do internetu, który w zależności od opcji cenowej, może mieć zarówno charakter substytucyjny względem Internetu stacjonarnego jak i komplementarny" - czytamy w raporcie spółki.

Poziom penetracji stacjonarnym dostępem szerokopasmowym w populacji Polski na koniec czerwca 2014 r. wyniósł 18,9% wobec 18,8% na koniec 2013 r., podał także Orange Polska.

"Według szacunków Grupy, wartość rynku usług stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu wzrosła w I półroczu 2014 r. o 1,5% w stosunku do I półrocza 2013 r., podczas gdy w roku ubiegłym analogiczny wzrost wynosił 6,0%. Tempo wzrostu wartości rynku było wyższe niż tempo wzrostu ilości dostępów - to przede wszystkim wynik wzrostu średniego miesięcznego ARPU, co wynika z widocznego zjawiska migracji klientów na wyższe prędkości przy stopniowym zwiększaniu ARPU z usługi, przy równoczesnym zwiększaniu ARPU na klienta poprzez dosprzedaż dodatkowych usług" -napisano dalej w materiale.

Telekom zwraca też uwagę, że "nie maleje" presja konkurencyjna ze strony operatorów telewizji kablowych (CATV), których udział w rynku konsekwentnie rośnie - jest szacowany na ok. 32,9% w ujęciu ilościowym i na ok. 31,2% w ujęciu wartościowym (w II kw. 2014 r.), wobec 31,7% udziału ilościowego i 29,9% w wartości rynku w analogicznym okresie 2013 r.

"Wzrost udziału CATV jest wynikiem popularności ofert pakietyzowanych, których sprzedaż opiera się na silnej pozycji operatorów kablowych na rynku telewizyjnym. Jest to związane również z możliwościami CATV w zakresie oferowania wyższych prędkości dostępu do internetu bez podnoszenia cen, co wpływa na wzrost średnich prędkości łączy, jak również oczekiwań klientów w tym zakresie" - tłumaczy Orange.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)