Osiem inwestycji dołączyło do listy priorytetowych inwestycji drogowych

04.03. Warszawa (PAP) - Rząd zaakceptował zmiany w załączniku nr 5 do Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015, co oznacza, że do listy priorytetowych inwestycji dopisano...

04.03.2014 | aktual.: 04.03.2014 17:08

04.03. Warszawa (PAP) - Rząd zaakceptował zmiany w załączniku nr 5 do Programu budowy dróg krajowych na lata 2011-2015, co oznacza, że do listy priorytetowych inwestycji dopisano osiem odcinków dróg, których realizacja dofinansowana będzie z funduszy UE na lata 2014-20 - poinformowało w komunikacie Centrum Informacyjne Rządu.

Wtorkowa decyzja pozwoli uruchomić postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót na kolejnych odcinkach o długości około 575 km.

W komunikacie, że na realizację wszystkich zadań inwestycyjnych ujętych w załączniku nr 5 konieczne będzie zabezpieczenie 62,8 mld zł, w tym 25 mld zł na dodane zadania. Środki pochodzić będą z Krajowego Funduszu Drogowego oraz refundacji z budżetu UE.

Program został przyjęty przez rząd w styczniu 2011 r. Zawiera wykaz priorytetowych zadań drogowych. Kolejna zmiana programu dotyczy znowelizowania załącznika nr 5: lista inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej 2014-2020, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchamiane od 2013 r.

W wyniku wtorkowych zmian do listy dołączyło osiem inwestycji:

- A1 odcinek Pyrzowice - koniec Obwodnicy Częstochowy (budowa 2014-2017, koszt 2.997 mln zł);

- S3 Legnica - Bolków (budowa 2015-2018, koszt 1.127 mln zł);

- S5 Wrocław - Bydgoszcz, odcinek Białe Błota - Mielno, Wronczyn - Radomicko (budowa 2014-2017, koszt 3.556 mln zł);

- S5 Nowe Marzy - Bydgoszcz (budowa 2016-2018, koszt 2.939 mln zł);

- S7 Warszawa - Gdańsk, odcinek koniec południowej obwodnicy Gdańska - początek obwodnicy Elbląga, Napierki - Płońsk (budowa 2014-2017, koszt 5.550 mln zł);

- S8 Radziejowice - Białystok, koniec obwodnicy Wyszkowa - Zambrów (bez obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej) - (budowa 2014-2017, koszt 1.762 mln zł);

- S19 Lublin - Rzeszów, odcinek koniec obwodnicy Lublina - Sokołów Małopolski Północ (budowa 2014-2017, koszt 5.423 mln zł);

- S61 obwodnica Augustowa - granica państwa (budowa 2015-2020, koszt 1.700 mln zł).

"Włączone inwestycje to tylko część zadań planowanych do realizacji w perspektywie 2014-2020. Wszystkie zadania drogowe, których realizacja nastąpi w nowym okresie programowania UE, zostaną ujęte w nowym kompleksowym programie drogowym po przyjęciu "Dokumentu Implementacyjnego do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)". Znowelizowanie załącznika nr 5 będzie stanowiło podstawę prawną do wszczęcia procedury przetargowej na wyłonienie wykonawców robót w 2014 r." - napisano.(PAP)

gsu/ asa/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)