Trwa ładowanie...
d4cka38

OT Logistics zadowolone z wyników I poł. '13; w całym roku liczy na ich poprawę rdr

18.07. Warszawa (PAP) - OT Logistics jest zadowolone z wyników pierwszej połowy 2013 r. W całym roku spółka liczy na ich poprawę w ujęciu rok do roku - powiedział Piotr...

d4cka38
d4cka38

18.07. Warszawa (PAP) - OT Logistics jest zadowolone z wyników pierwszej połowy 2013 r. W całym roku spółka liczy na ich poprawę w ujęciu rok do roku - powiedział Piotr Chajderowski, prezes OT Logistics. Dodał, że w okresie realizacji inwestycji zarząd będzie opowiadał się za pozostawieniem zysku w spółce.

"Nie publikowaliśmy prognoz i nie planujemy ich publikować. Co do wyników tegorocznych, to jestem optymistą, wydaje się, że może być lepiej niż w roku ubiegłym. Z wyników półrocza jestem zadowolony" - powiedział dziennikarzom Chajderowski.

W 2012 roku spółka wypracowana 25,4 mln zł zysku netto, 40,2 mln zł zysku operacyjnego oraz 466,8 mln zł przychodów. Rok wcześniej zysk netto spółki wyniósł 27,7 mln zł, zysk operacyjny 48,3 mln zł a przychody 442,2 mln zł. Spółka podała, że wyniki za 2011 rok były podwyższone przez zdarzenia jednorazowe, głównie przeszacowanie wartości nieruchomości.

W czwartek OT Logistics zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej GPW. Z emisji akcji spółka pozyskała ok. 30 mln zł wobec planowanych wcześniej 50 mln zł.

d4cka38

"Rzeczywiście pozyskaliśmy mniej środków niż potrzebowaliśmy, są trudne czasy na rynku kapitałowym, jest duża niepewność co do przyszłości OFE. To wszystko nie sprzyja ofertom publicznym. Jestem szczęśliwy, że w ogóle nam się udało" - powiedział prezes.

OT Logistics zamierza przeznaczyć środki z emisji nowych akcji na inwestycje w portach morskich. Priorytetowym celem inwestycyjnym grupy jest zakup Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia (BTDG) w porcie drobnicowym w Trójmieście.

W przypadku braku możliwości realizacji inwestycji w terminal w Gdyni OT Logistics zamierza przeznaczyć środki z emisji akcji na zakup do DB Schenker Rail Polska Portu Drobnicowego w Szczecinie.

W trzeciej kolejności celem inwestycyjnym OT Logistics jest Port Masowy w Trójmieście, na który spółka może wydać łącznie do 50 mln zł w ciągu trzech lat.

d4cka38

"Wszystkie porty, które mamy wymienione jako cele emisyjne chcemy realizować równocześnie" - powiedział Chajderowski.

Zapytany o finansowanie planowanych inwestycji, prezes OT Logistics odpowiedział: "Będziemy z pewnością wspomagać się długiem, nie wiem w tej chwili czy to będą obligacje czy kredyt bankowy. Mamy dobre wskaźniki finansowe, które pozwalają nam na bezpieczne zadłużanie się".

Prezes Chajderowski powiedział, że na czas realizacji inwestycji zarząd będzie opowiadał się za pozostawieniem wypracowanych zysków w spółce.

"W sprawie dywidendy decyzję oczywiście podejmie walne. Jeśli chodzi o opinię zarządu, to na okres inwestycji preferowałbym pozostawienie tych środków w spółce" - powiedział.

Zawarta w prospekcie emisyjnym polityka dywidendowa OT Logistics zakłada dzielenie się zyskiem z akcjonariuszami, jednak poziom wypłat ma być zależny od sytuacji finansowej oraz planowanych inwestycji. (PAP)

kam/ asa/

d4cka38
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4cka38