Paczki od Amazona trafią prosto do bagażników aut

Potentat będzie wkrótce dostarczał paczki wprost do bagażnika adresata. Na razie dla klientów jednaj marki.

Paczki od Amazona trafią prosto do bagażników aut
Źródło zdjęć: © WP.PL | Amazon

24.04.2015 | aktual.: 24.04.2015 11:34

Amazon będzie wkrótce dostarczał paczki wprost do bagażnika adresata. Na razie dla klientów Audi.

Amazon zamierza uruchomić usługę w przyszłym miesiącu w ramach umowy partnerskiej z Audi i DHL. Na razie usługa będzie dostępna dla najlepszych klientów (tak zwanych Prime Customers) posiadających Audi i mieszkających w Monachium.

Kurier z paczką dostanie jednorazowy dostęp do samochodu klienta za pomocą jednorazowego kodu. Wcześniej klient musi wyrazić zgodę na śledzenie jego pojazdu w uzgodnionym przedziale czasowym. Samochód musi być uprzednio przystosowany. Po zamknięciu bagażnika kurier nie będzie miał już dostępu do samochodu.

Klienci będą mogli w ten sposób również zwrócić wcześniej zakupione przedmioty. Amazon ma nadzieję rozszerzyć usługę dla wszystkich klientów prime. ##Kiedy sprzedaż Amazona w Polsce? Rok 2015 może być ostatnim, w którym polskie sklepy internetowe nie muszą rywalizować z amerykańskim gigantem z branży e-commerce Amazon.com. Jak przewiduje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl. Amazon prawdopodobnie wejdzie na polski rynek w 2016 r.

- Będzie to przede wszystkim potężna zmiana jakościowa w usługach, która wpłynie na rozszerzenie oferty skierowanej do konsumentów. W przypadku konkurencji oznacza to wyższą poprzeczkę w zakresie jakości usług, a także spadek cen dostaw. Z pewnością wpłynie to na sytuację wszystkich operatorów działających na rynku - zaznacza Rafał Brzoska.

Prezes Grupy Integer.pl nie spodziewa się, aby po uruchomieniu sklepu Amazona w Polsce doszło do fali bankructw sklepów internetowych, ale przewiduje, że ostrzejsza konkurencja może doprowadzić część sklepów do problemów finansowych i przyspieszy konsolidację rynku e-commerce w naszym kraju.

Jednym z segmentów biznesu Amazona jest koncept AmazonFresh - sprzedaż produktów spożywczych online. W ramach tego konceptu firma dostarcza swoim klientom świeże produkty, takie jak jajka, truskawki i różne gatunki mięs, wykorzystując do tego swoją sieć ciężarówek i samochodów dostawczych.

Od ok. siedmiu lat AmazonFresh rozwijany jest w niektórych amerykańskich miastach, a od 2014 r. trwają spekulacje na temat uruchomienia projektu w Niemczech i Austrii (na jego wejście do Polski zapewne musielibyśmy poczekać znacznie dłużej). Bill Bishop, znany analityk rynku handlu detalicznego spodziewa się, że AmazonFresh docelowo może działać nawet na 40 rynkach.

Zobacz, jak wygląda centrum logistyczne Amazon w Polsce:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (29)