Pernod Ricard inwestuje w polskie fabryki, chce pokonać negatywny trend na rynku

Warszawa, 05.09.2014 (ISBnews) - Pernod Ricard Polska stawia na polskim rynku na rozwój w segmencie alkoholi premium i inwestuje w moce produkcyjne swoich polskich zakładów w celu zwiększenia sprzedaży wódek zgodnych z definicją "Polska wódka" na międzynarodowych rynkach, poinformował agencję ISBnews Guillaume Girard-Reydet, prezes Wyborowa S.A./Pernod Ricard Polska.

"W roku obrotowym 2013/2014 zwiększyliśmy w Polsce przychody o 13% mimo podwyżki stawki akcyzy na napoje spirytusowe o 15%, która weszła w życie od początku bieżącego roku. W I połowie roku efekt wzrostu podatku nie był specjalnie odczuwalny na rynku, ale oceniam, że to się niestety zmieni już od II połowy roku, co może przełożyć się na wolumenowy spadek rynku wódki nawet o 8-9% w Polsce. Niezmiennie naszym celem jest wzrost udziału w rynku alkoholi i wykorzystanie pojawiających się trendów do zwiększania sprzedaży" - powiedział ISBnews Girard-Reydet.

Obok strategii wzmacniania pozycji na polskim rynku, Pernod Ricard Polska realizuje znaczące inwestycje w swoich zakładach produkcyjnych w Poznaniu i Zielonej Górze, które mają na celu zwiększenie możliwości produkcyjnych i eksportowych produktów, które są zgodne z definicją "Polska wódka". To znaczy tych, które wytwarzane są na terenie kraju, ze spirytusu uzyskiwanego z rodzimych zbóż (żyta, pszenicy, pszenżyta, owsa, jęczmienia) lub ziemniaków. Jednak nie wszystkie polsko brzmiące wódki mogą pochwalić się polskim pochodzeniem surowca.

"Obecnie wg danych IWSR wszystkie wódki z Polski to zaledwie 5% całego globalnego rynku. Uważamy, że to zdecydowanie za mało biorąc pod uwagę tradycję i jakość tego produktu. Chcemy promować prawdziwe 'polskie wódki' przez globalną sieć naszego koncernu, dlatego przeprowadzamy istotne inwestycje, które wzmocnią nasz potencjał produkcyjny. W Zielonej Górze po inwestycjach będziemy dysponować jedną z najnowocześniejszych fabryk w Europie. Nasze marki, takie jak chociażby Wyborowa i Luksusowa są znane na wielu zagranicznych rynkach i uważamy że mają tam dalszy potencjał wzrostu" - stwierdził prezes Wyborowa S.A./Pernod Ricard Polska.

Zaznaczył, że całkowity wzrost przychodów w Polsce w minionym roku obrachunkowym Pernod Ricard Polska zanotował m.in. dzięki utrzymaniu mocnej pozycji wódki Wyborowa i poprawie sprzedaży innych wódek z portfela (jak np. Pan Tadeusz). Pernod Ricard Polska podaje na podstawie danych Nielsena, że segment premium wódek czystych zmalał w ciągu ostatniego roku ilościowo o 4% (a wartościowo o 1%), podczas gdy Wyborowa odnotowała wzrost wolumenowy na poziomie 4% (wartościowo o 6%), a Pan Tadeusz 11% (wartościowo o 12%). Ponadto koncern notuje dwucyfrowe wzrosty w innych segmentach rynku alkoholi, a szczególnie istotną częścią portfela produktowego jest whisky Ballantine's.

"Będziemy dążyć, aby przeciwstawić się negatywnym tendencjom na rynku wódki. Cały czas pracujemy nad optymalizacją portfolio produktów, co odzwierciedla chociażby wprowadzenie smakowej Ballantine's Brasil. Nasze prestiżowe whisky typu single malt - The Glenlivet i Aberlour wzrosły odpowiednio o 135% i 324% w ciągu ostatniego roku. Pierwsze półrocze było udane dla naszych starszych roczników whisky Chivas Regal i Ballantine's. Kolejne nowości będą raczej poszerzeniem tradycyjnej linii produktowej o kolejne roczniki. Niemniej jednak wyższe segmenty pozostaną dla nas istotne ze względu na możliwość wykorzystania notowanych tu dynamik sprzedaży" - wskazał Girard-Reydet.

Prezes ocenia, że jednym z szybko rozwijających się kanałów sprzedażowych są wyspecjalizowane sieci sklepów z alkoholami, które szybko się rozwijają i stanowią rynek z potencjałem szczególnie dla wyższego segmentu produktowego. Jednocześnie zauważył, że dyskonty przechodzą systematyczną transformację w kierunku oferty o charakterze supermarketowym, co pozwala koncernowi na rozszerzanie w tym kanale swojej oferty z wyższego segmentu.

Mniejszymi wartościowo, ale dynamicznie rosnącymi segmentami rynku są wina i szampany. "W tych segmentach również rozwijamy się zdecydowanie szybciej od rynku, dzięki dobrze spozycjonowanym markom Jacob's Creek (wina) i G.H. Mumm (szampany). Doceniamy tu m.in kanał horeca, który przyczynia się do istotnych dynamik tego segmentu" - dodał Girard-Reydet.

Pernod Ricard Polska to spółka dystrybucyjna zajmująca się marketingiem oraz sprzedażą wszystkich marek grupy, które obecne są w Polsce. W ofercie znajdują się alkohole mocne oraz wina i szampany.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)