Pizzarotti liczy na korzystne orzeczenie KIO ws. odwołania w przetargu na POW
Warszawa, 17.06.2015 (ISBnews) - Impresa Pizzarotti uważa ofertę Astaldi za niemożliwą do realizacji i liczy na pozytywne rozpatrzenie odwołania w sprawie wyboru oferty Astaldi na budowę odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy (POW), poinformował dyrektor polskiego oddziału firmy Krzysztof Wardawy.
17.06.2015 | aktual.: 17.06.2015 12:23
"Zgodnie z terminem, wysłaliśmy dokumenty do KIO. Mamy nadzieję, że nasze odwołanie zostanie uznane. Zgodnie z najlepszą wiedzą, w tej wartości nie ma możliwości wykonania tych prac, chyba, że się dołoży środków albo gdyby zmienić parametry inwestycji" - powiedział Wardawy podczas konferencji prasowej.
Praktyka pokazuje, że postępowania odwoławcze tego rodzaju trwają 30-90 dni, dodał.
Dyrektor powiedział też, że pozostali oferenci nie mają wglądu w dokumentację Astaldi, a Pizzarotti ujawniła wszystkie dokumenty.
"GDDKiA postępowała zgodnie z przepisami prawa, jednak w naszej opinii wybrała ofertę z rażąco niską ceną" - podkreślił Wardawy.
Poinformował także, że w przypadku odrzucenia odwołania spółki pozostaje wejście na dalszą drogę sądową - o takiej ewentualności Pizzarotti zdecyduje po poznaniu orzeczenia ws. odwołania, podsumował dyrektor.
Konsorcja, których liderami są Porr Polska, IDS-BUD, Salini Polska oraz Impresa Pizzarotti, odwołały się wcześniej w tym miesiącu do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) od wyboru przez GDDKiA oferty spółki Astaldi jako najkorzystniejszej w przetargu na budowę tzw. odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy (węzeł Puławska - węzeł Przyczółkowa). Zdaniem skarżących, GDDKiA naruszyła prawo, wybierając ofertę, która zawiera rażąco niską cenę. GDDKiA oświadczyła wówczas, że wybór najkorzystniejszej oferty na budowę tego odcinka został dokonany zgodnie z prawem.
Pod koniec stycznia GDDKiA poinformowała, że Astaldi złożyło najtańszą ofertę, wartą 1 222,2 mln zł brutto, na budowę odcinka A Południowej Obwodnicy Warszawy, od Węzła Puławska do Węzła Przyczółkowa (bez węzłów) o długości ok. 4,6 km, obejmującego m.in. ponad 2-kilometrowy tunel pod Ursynowem. Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum Porr Polska i Porr Bau (1 305,3 mln zł), a trzecia do konsorcjum IDS-Bud i Altis-Holding (1 373,9 mln zł). Pod koniec maja GDDKiA ogłosiła, że oferta Astaldi została uznana za najkorzystniejszą.
Budowa POW od węzła Puławska do węzła Lubelska została podzielone na 3 odcinki realizacyjne: odcinek A, długości ok. 4,6 km od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem; odcinek B, długości ok. 6,45 km od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę i odcinek C, długości ok. 7,45 km od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
(ISBnews)