PKN Orlen ma strategię do 2017 r. - na rozwój 10,8 mld zł
PKN Orlen opracował strategię na lata 2014-17 zakładającą wydatki na rozwój płockiego koncernu na poziomie 10,8 mld zł, w tym 6,4 mld zł na segment rafineryjny, petrochemiczny i energetykę, 3,2 mld zł na wydobycie i 1,2 mld zł na segment detaliczny.
Jak poinformował w środę PKN Orlen, strategia na lata 2014-17 uwzględnia aktualną sytuację makroekonomiczną.
Według prezesa płockiego koncernu Jacka Krawca, strategia spółki opiera się na rozwoju wzajemnie powiązanych obszarów produkcji rafineryjnej i petrochemicznej, wspieranych przez nowoczesną energetykę przemysłową oraz silną pozycję na rynku.
"Analizując sytuację rynkową uważamy, że to, co dzieje się od pewnego czasu w naszej branży, staje się nową rzeczywistością. Dlatego postanowiliśmy zweryfikować nasze założenia strategiczne i dostosować je do uwarunkowań rynkowych" - powiedział Krawiec, cytowany w komunikacie płockiego koncernu.
Zaznaczył, iż "wizja rozwoju PKN Orlen nie zmienia się i działalność w tzw. obszarze downstream (rafineria, petrochemia, energetyka - PAP) pozostaje jej fundamentem". Dodał, iż koncepcję rozwoju płockiego koncernu "dopełnia zrównoważony rozwój wydobycia węglowodorów".
PKN Orlen podał, że planowany przez spółkę wzrost wydobycia ma wynieść w 2017 r. do 6 mln boe - baryłek ekwiwalentu ropy rocznie.
Według płockiego koncernu, na prace modernizacyjne związane z utrzymaniem wysokiej sprawności instalacji przeznaczono tam na lata 2014-17 kwotę 5,5 mld zł.