PKN Orlen podtrzymuje zainteresowanie stacjami paliw, przyjrzy się sieci Neste w Polsce (opis)
26.07. Warszawa (PAP) - PKN Orlen podtrzymuje, że jest zainteresowany kupnem stacji paliw na rynku czeskim, niemieckim i polskim. Przyjrzy się sieci stacji paliw Neste w Polsce pod...
26.07.2012 | aktual.: 26.07.2012 13:23
26.07. Warszawa (PAP) - PKN Orlen podtrzymuje, że jest zainteresowany kupnem stacji paliw na rynku czeskim, niemieckim i polskim. Przyjrzy się sieci stacji paliw Neste w Polsce pod kątem ewentualnego zwrotu z inwestycji i wtedy podejmie decyzję, czy przystąpić do procesu - poinformował na konferencji prasowej Jacek Krawiec, prezes PKN Orlen.
"Widzimy, że taki proces (sprzedaży sieci Neste w Polsce - przyp. PAP) się odbywa. Przeanalizujemy go pod kątem ewentualnego zwrotu z inwestycji. Wtedy zapadnie decyzja, czy będziemy do tego procesu przystępować" - powiedział Krawiec.
Wcześniej prasa pisała, że fiński koncern Neste przymierza się do sprzedaży polskiej sieci stacji paliw oraz że sondowany w tej kwestii był Orlen, a Lotos jest chętny.
Sławomir Jędrzejczyk, wiceprezes PKN Orlen, poinformował dziennikarzy, że spółka jest zainteresowana przejęciami stacji paliwowych. Nie prowadzi jednak żadnych konkretnych rozmów.
"Nasza strategia detaliczna zakłada zainteresowanie stacjami na sprzedaż. Obserwujemy rynek czeski, niemiecki, polski. Jesteśmy gotowi przeanalizować stacje na sprzedaż. Nie prowadzimy bardzo konkretnych rozmów" - powiedział wiceprezes.
Pytany, jakie mogą być ewentualne synergie między spółką a siecią Neste, odpowiedział: "mamy najbardziej rentowną sieć detaliczną. Jeśli można wprowadzić nasz model biznesowy i element sprzedaży pozapaliwowej, to jesteśmy w stanie poprawiać rentowność małych sieci, które nie są tak rentowne jak PKN".
Podkreślił, że w Polsce zarabia się przede wszystkim na sprzedaży pozapaliwowej.
Pytany o komentarz do postulowanych m.in. przez senatorów propozycji zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych, odpowiedział: "chciałbym, by alkohol był sprzedawany na stacjach, stanowi kilkanaście procent naszej sprzedaży pozapaliwowej". (PAP)
pel/ asa/