PKO BP chce do końca '15 mieć ok. 900 tys. klientów systemu płatności mobilnych
07.03. Warszawa (PAP) - PKO BP wprowadza system płatności mobilnych (IKO) i chce, by stał się on rynkowym standardem. Do końca 2015 roku bank chce mieć około 900 tys. klientów tej...
07.03.2013 | aktual.: 07.03.2013 13:08
07.03. Warszawa (PAP) - PKO BP wprowadza system płatności mobilnych (IKO) i chce, by stał się on rynkowym standardem. Do końca 2015 roku bank chce mieć około 900 tys. klientów tej usługi - poinformował na konferencji Wojciech Bolanowski, dyrektor w PKO BP.
"W perspektywie do końca 2015 roku mamy w planie kilkaset tysięcy klientów, około 900 tysięcy" - powiedział Bolanowski.
"Chcemy, by IKO stało się lokalnym standardem płatności mobilnych. Technologiczne platforma jest gotowa na przyjęcie nowych partnerów. Udostępnimy niezwłocznie IKO bez posiadania ROR w PKO BP w mechanizmie wirtualnej portmonetki" - dodał.
Aplikacja na telefon umożliwia płatność za zakupy w sklepie, wypłacanie gotówki z bankomatu za pomocą telefonu, przelewanie środków na numer telefonu i realizowanie zakupów w internecie.
"Badania przeprowadzone przed wprowadzeniem usługi na rynek pokazują, że płatności mobilne PKO Banku Polskiego mają duży potencjał akwizycyjny" - napisano w materiałach przygotowanych na konferencję.
Liczba klientów PKO BP z dostępem do iPKO wynosi 4,5 mln, a miesięcznie realizowanych jest 11 mln transakcji.
Obecnie z płatności mobilnych można dokonywać w bankomatach PKO BP, w terminalach płatniczych obsługiwanych przez eService, a także w internecie. (PAP)
seb/ asa/