PKP Cargo konsoliduje grupę, liczy na oszczędności rzędu kilkunastu mln zł

Warszawa, 05.05.2014 (ISBnews) – PKP Cargo konsoliduje zakłady wchodzące w skład spółki, w wyniku czego z dziesięciu dotychczas funkcjonujących zakładów...

05.05.2014 | aktual.: 06.05.2014 13:39

Warszawa, 05.05.2014 (ISBnews) – PKP Cargo konsoliduje zakłady wchodzące w skład spółki, w wyniku czego z dziesięciu dotychczas funkcjonujących zakładów powstanie siedem, co ma się przełożyć na oszczędności rzędu kilkunastu milionów zł, poinformował prezes Adam Purwin.

„Istotą podjęcia decyzji o zmianie struktury href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo (Zobacz notowania spółki ») była chęć lepszego wykorzystania potencjału poszczególnych zakładów. W tym celu łączymy jednostki mniejsze z silniejszymi biznesowo, jednak nadal będziemy korzystać z doświadczenia pracowników Szczecina, Łodzi czy Nowego Sącza. Finalizacja procesu łączenia zakładów pozwoli naszej spółce w jeszcze większym stopniu wykorzystać jej potencjał. Chcąc pozostać firmą konkurencyjną na tak wymagającym rynku, jakim jest rynek towarowych przewozów, stale musimy optymalizować naszą działalność" – powiedział Purwin, cytowany w komunikacie.

„Decyzja, zapowiedziana wcześniej w prospekcie emisyjnym, pozwoli utworzyć optymalną strukturę spółki, co w efekcie przełoży się na oszczędności w wysokości kilkunastu milionów złotych" – podano w komunikacie.

Nowa struktura spółki zakłada utworzenie trzech nowych zakładów: Centralnego (połączony Mazowiecko-Podlaski z Centralnym), Południowego (połączony Śląsko-Dąbrowski z Południowym) oraz Zachodniego (połączony Wielkopolski z Zachodniopomorskim). Oprócz nowych jednostek, w ramach przyjętej struktury spółki pozostaną następujące zakłady: Dolnośląski, Śląski, Wschodni oraz Północny. Dodatkowo, zmianie ulegną granice poszczególnych zakładów.

W związku z procesem konsolidacji, href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo nie ograniczy zatrudnienia w łączonych zakładach na stanowiskach odpowiedzialnych za podstawową działalność przewozową spółki. Ponad 90% pracowników jest chronionych Paktem Gwarancji Pracowniczych, którego elementem są gwarancje zatrudnienia na okres przynajmniej 4 lat.

„Oprócz połączenia zakładów, co ułatwi codzienną pracę w poszczególnych jednostkach organizacyjnych href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo, zmieniliśmy także granice tych zakładów. Zastosowaliśmy zasadę, że transport towarów na głównych szlakach powinien odbywać się na terenie maksymalnie dwóch zakładów" – dodał członek zarządu ds. operacyjnych href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo Wojciech Derda, cytowany w komunikacie.

Głównym założeniem podjęcia decyzji o przyjęciu nowej struktury href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo była potrzeba zwiększenia efektywności zarządzania spółką oraz możliwość bardziej efektywnego wykorzystania jej zasobów, podano w informacji.

„Dlatego też, aby jeszcze w większym stopniu osiągnąć zakładane cele, href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo planuje realizację procesu pionizacji, który pozwoli usprawnić współpracę pomiędzy centralą oraz poszczególnymi zakładami. Konsultacje ze związkami zawodowymi w sprawie tego procesu właśnie się rozpoczęły. Pionizacja zakłada podporządkowanie części zadań realizowanych w Zakładach spółki centrali. Dzięki temu poprawi się obieg informacji i koordynacja działań href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo na polu biznesowym i operacyjnym" - podsumowuje komunikat.

href="http://finanse.wp.pl/isin,PLPKPCR00011,notowania-podsumowanie.html">PKP CargoPKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (60% udziału w rynku) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)