PKP CARGO liczy na przejęcie obsługi kolejnych bocznic
Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. ma nadzieję przejąć obsługę co najmniej 2-3 bocznic kolejowych. Docelowo zatrudnienie może dzięki temu znaleźć nawet kilkuset pracowników spółki.
29.10.2009 16:39
Po przejęciu w tym roku obsługi bocznic kolejowych należących do Elektrowni „Łagisza” i kopalni „Murcki”, konsorcjum PKP CARGO i PKP CARGO SERVICE złożyło także najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na obsługę bocznicy w Kopalni Węgla Kamiennego „Brzeszcze-Silesia”, należącej do Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
- Nie było żadnych protestów w tym przetargu, więc w zasadzie czekamy jedynie na oficjalną informację o przejęciu obsługi tej bocznicy – informuje Marek Zaleśny, członek zarządu spółki ds. handlowych.
W dniu 5 listopada mija termin składania ofert w postępowaniu na obsługę bocznic kolejowych kopalni „Piast”, należącej do Kompanii Węglowej. Skala prac przy obsłudze tej bocznicy kilkakrotnie przewyższa zakres przewidziany w przetargu na obsługę bocznicy należącej do kopalni „Brzeszcze-Silesia”. Marek Zaleśny nie ukrywa, że spółka przywiązuje do tego przetargu spore znaczenie.
Oprócz tego PKP CARGO weźmie udział w pierwszym z dwóch etapów postępowania przetargowego na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Wieczorek”, należącej do Katowickiego Holdingu Węglowego. Pierwszy etap, w którym trzeba będzie spełnić warunki formalne określone przez organizatora, będzie miał miejsce 12 listopada.
Ostatnio spółka otrzymała także zaproszenie do negocjacji w sprawie kompleksowej obsługi bocznicy należącej do Elektrowni „Skawina”. Nadal jest również szansa, że jeszcze przed końcem 2009 roku ogłoszony zostanie przetarg na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Budryk”, wchodzącej w skład Jastrzębskiej Spółki Węglowej, choć w tym przypadku możliwe jest także przesunięcie postępowania na kolejny rok.
To oznacza, że w najbardziej optymistycznym wariancie PKP CARGO jeszcze w tym roku przejmie obsługę czterech lub pięciu kolejnych bocznic kolejowych. Przy obsłudze dwóch pierwszych tegorocznych bocznic zatrudnionych będzie niespełna 100 pracowników PKP CARGO, ale po ewentualnym wygraniu kolejnych przetargów liczba zatrudnionych pracowników powinna znacząco wzrosnąć.
Spółka szacuje, że wartość całego polskiego rynku obsługi bocznic kolejowych wynosi około 1 mld zł rocznie.