PKP CARGO liczy na przejęcie obsługi kolejnych bocznic

Jeszcze w tym roku PKP CARGO S.A. ma nadzieję przejąć obsługę co najmniej 2-3 bocznic kolejowych. Docelowo zatrudnienie może dzięki temu znaleźć nawet kilkuset pracowników spółki.

Po przejęciu w tym roku obsługi bocznic kolejowych należących do Elektrowni „Łagisza” i kopalni „Murcki”, konsorcjum PKP CARGO i PKP CARGO SERVICE złożyło także najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu na obsługę bocznicy w Kopalni Węgla Kamiennego „Brzeszcze-Silesia”, należącej do Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

- Nie było żadnych protestów w tym przetargu, więc w zasadzie czekamy jedynie na oficjalną informację o przejęciu obsługi tej bocznicy – informuje Marek Zaleśny, członek zarządu spółki ds. handlowych.

W dniu 5 listopada mija termin składania ofert w postępowaniu na obsługę bocznic kolejowych kopalni „Piast”, należącej do Kompanii Węglowej. Skala prac przy obsłudze tej bocznicy kilkakrotnie przewyższa zakres przewidziany w przetargu na obsługę bocznicy należącej do kopalni „Brzeszcze-Silesia”. Marek Zaleśny nie ukrywa, że spółka przywiązuje do tego przetargu spore znaczenie.

Oprócz tego PKP CARGO weźmie udział w pierwszym z dwóch etapów postępowania przetargowego na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Wieczorek”, należącej do Katowickiego Holdingu Węglowego. Pierwszy etap, w którym trzeba będzie spełnić warunki formalne określone przez organizatora, będzie miał miejsce 12 listopada.

Ostatnio spółka otrzymała także zaproszenie do negocjacji w sprawie kompleksowej obsługi bocznicy należącej do Elektrowni „Skawina”. Nadal jest również szansa, że jeszcze przed końcem 2009 roku ogłoszony zostanie przetarg na obsługę bocznicy Kopalni Węgla Kamiennego „Budryk”, wchodzącej w skład Jastrzębskiej Spółki Węglowej, choć w tym przypadku możliwe jest także przesunięcie postępowania na kolejny rok.

To oznacza, że w najbardziej optymistycznym wariancie PKP CARGO jeszcze w tym roku przejmie obsługę czterech lub pięciu kolejnych bocznic kolejowych. Przy obsłudze dwóch pierwszych tegorocznych bocznic zatrudnionych będzie niespełna 100 pracowników PKP CARGO, ale po ewentualnym wygraniu kolejnych przetargów liczba zatrudnionych pracowników powinna znacząco wzrosnąć.

Spółka szacuje, że wartość całego polskiego rynku obsługi bocznic kolejowych wynosi około 1 mld zł rocznie.

Wybrane dla Ciebie
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Emerytury w listopadzie. Oni dostaną pieniądze wcześniej
Emerytury w listopadzie. Oni dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Zamykają zakłady w Niemczech. Produkcja trafi do Polski
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Skarbówka dała zielone światło. Te wydatki wliczysz do kosztów
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Duża zmiana na Poczcie już wkrótce. Mówią o rewolucji
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
Ta opłata to obowiązek. Kontrolerzy robią zdjęcia aut. 800 zł kary
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Ile trzeba mieć oszczędności, by żyć z odsetek? Oto kwota
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału