Trwa ładowanie...
dvb4owm
dvb4owm

PKP Cargo ma umowy na przewóz węgla i sorbentu dla PGE GiEK za maks. 289 mln zł

Warszawa, 18.11.2015 (ISBnews) - PKP Cargo zawarło umowy na przewóz ok. 12 mln ton węgla i ponad 1 mln ton sorbentów wapiennych (łącznie ok. 13,28 mln ton) dla PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna (PGE GiEK) w latach 2016-18, podała spółka. Wartość zleceń to maksymalnie łącznie ok. 289 mln zł. Nowa umowa jest przedłużeniem dotychczasowej współpracy PKP Cargo z PGE.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
dvb4owm

Zamawiający, z uwagi na konieczność dostosowania wielkości dostaw węgla i/lub sorbentów wapiennych do zmieniających się bieżących potrzeb, zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości masy zleconej do przewozu o około 23% masy maksymalnej tj. do poziomu ok.10,24 mln ton.

"Wygrywając prestiżowy przetarg na obsługę PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna kolejny raz potwierdzamy, że jesteśmy przewoźnikiem pierwszego wyboru dla największych grup przemysłowych w Polsce. Nasz sukces to zasługa m.in. nowej strategii handlowej PKP Cargo" - powiedział członek zarządu ds. handlowych Jacek Neska, cytowany w komunikacie.

Na podstawie nowych umów PKP Cargo dostarczy węgiel ze Śląska m.in. do zachodniopomorskiej Elektrowni Dolna Odra i Elektrowni Opole. Grupa kompleksowo obsługuje także bocznice kolejowe przy niektórych kopalniach, z których węgiel trafia do elektrowni PGE oraz przy dwóch zakładach PGE, do których paliwo to będzie dowożone.

dvb4owm

Operatorzy kolejowi w Polsce przewożą miesięcznie około 15-20 mln ton towarów. Realizacja przewozów dla PGE przez PKP Cargo na podstawie nowo podpisanych umów będzie się wiązać z comiesięcznym transportem średnio 330 tys. ton węgla, podano również.

"Realizując przewozy w zakresie nowo podpisanych umów, PKP Cargo będzie uruchamiać średnio dziesięć pociągów dziennie. To w większości składy całopociągowe o masie minimalnej 2,3 tys. ton netto. Do obsługi PGE największy polski przewoźnik wykorzystuje przede wszystkim popularne wagony towarowe, tzw. węglarki. Najczęściej wykorzystywanymi lokomotywami w tym wypadku są elektrowozy ET22 i ET41 oraz maszyny spalinowe serii ST44" - podsumowano w komunikacie.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

dvb4owm

Podziel się opinią

Share
dvb4owm
dvb4owm