ycipk-dibrug
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
nowy most

PKP PLK buduje nowy most kolejowy. Przejazd do Niemiec już w grudniu

Most zapewni najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Lipska i Berlina. Po modernizacji z przeprawy będzie mogło korzystać w ciągu doby ponad 150 pociągów.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
PKP PLK buduje nowy most kolejowy. Przejazd do Niemiec już w grudniu
(Fot: PKP PLK)
ycipk-dibrug

Dłuższy, bardziej wytrzymały, bezpieczniejszy i przygotowany do przejazdu większej liczby pociągów - taki będzie nowy most graniczny nad Nysą Łużycką. PKP PLK buduje przeprawę za 23 mln zł na odcinku Bielawa Dolna - Horka, która w grudniu zapewni przejazd pociągów pomiędzy Polską a Niemcami - informuje zarządca torów.

Nowy most będzie wytrzymalszy od starego, o 23 metry dłuższy i o większym prześwicie nad lustrem rzeki. Przeznaczony będzie do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych, kursujących na międzynarodowych trasach. W miejscu nowej przeprawy stoi już sześć, żelbetowych podpór mostowych oraz przyczółków. Ich budowę poprzedziło rozebranie elementów starej, wyeksploatowanej budowli. Wykonawca pracuje teraz przy budowie pięciu nowych betonowych przęseł.

Trasa zostanie zelektryfikowana i wyposażona w nowe urządzenia automatyki, co pozwoli na zwiększenie prędkości przejeżdżających przez niego pociągów do 120 km/h. Będzie to ponad dwukrotnie szybciej niż dotychczas, kiedy to prędkość składów ograniczona była do 50 km/h.

ycipk-dibrug

Most zapewni najkrótsze połączenie kolejowe z Wrocławia do Lipska i Berlina. Po modernizacji z przeprawy będzie mogło korzystać w ciągu doby ponad 150 pociągów.

Polub WP Finanse
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-dibrug

ycipk-dibrug
ycipk-dibrug