PKP SA chcą kupić ponad 9 tys. telefonów komórkowych
Ponad 9 tys. telefonów komórkowych i prawie 1,5 tys. modemów do bezprzewodowej transmisji danych chcą kupić kolejarze dla pracowników dziewięciu spółek Grupy PKP. Przetarg został ogłoszony w tym tygodniu.
02.08.2013 | aktual.: 05.08.2013 09:18
To już drugie zamówienie tego typu. W drugiej połowie lipca PKP SA ogłosiły przetarg na wybór operatora telefonii komórkowej dla wszystkich dziewięciu spółek Grupy. Zamówienie dotyczyło dostarczenia około 25 tysięcy kart SIM.
Tym razem kolejarze szukają dostawcy telefonów komórkowych. Jak można wyczytać w opublikowanych przez spółkę dokumentach przetargowych, prawie tysiąc aparatów ma trafić do VIP-ów i kadry menedżerskiej Grupy PKP. Mają to być smartfony - modele zostały wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. Najwięcej "vip-owskich" telefonów - 50 sztuk - ma trafić do towarowego przewoźnika PKP Cargo. Największą liczbę telefonów dla kadry menedżerskiej ma natomiast otrzymać PKP Intercity - 254 sztuk.
Zamówione przez PKP telefony mają mieć dedykowaną przez producenta ładowarkę i muszą umożliwiać korzystanie z usług dowolnej sieci komórkowej w Polsce. Dopuszczone kolory obudowy to czarny, biały, niebieski, szary i srebrny.
Poza telefonami kolejarze chcą też kupić 1 tys. 483 sztuk modemów do bezprzewodowej transmisji danych.
Każda z dziewięciu spółek Grupy PKP ma własną umowę z operatorem komórkowym, co zdaniem władz spółki-matki Grupy, czyli PKP SA, powoduje nieuzasadnione koszty. Władze PKP liczą, że ujednolicenie standardów dotyczących telefonów komórkowych dla całej Grupy i centralne zakupy pozwolą na wielomilionowe oszczędności.
Grupa PKP powstała w 2001 r. z podziału przedsiębiorstwa Polskie Koleje Państwowe. Obecnie w skład Grupy wchodzi dziewięć spółek: spółka-matka PKP SA, spółki przewozowe: PKP Cargo, PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście i PKP LHS, oraz spółki zarządzające infrastrukturą kolejową: PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Energetyka, TK Telekom i PKP Informatyka. Grupa zatrudnia ponad 80 tys. pracowników. Jest to czwarta co do wielkości kolej europejska.