PKP SA ma nowy zarząd z Mirosławem Pawłowskim na czele
Warszawa, 07.04.2016 (ISBnews) - Minister infrastruktury i budownictwa powołał nowy zarząd Polskich Kolei Państwowych S.A. (PKP) z Mirosławem Pawłowskim - dotychczasowym pełniącym obowiązki prezesa - na czele, podało Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa (MIB).
07.04.2016 13:59
"W jego skład weszli: Cecylia Lachor, Michał Beim i Marek Michalski. Członkiem zarządu pozostaje również Jarosław Kołodziejczyk" - czytamy w komunikacie.
Priorytetem nowych władz PKP ma być wsparcie dla PKP PLK przy modernizacji linii kolejowych, odzyskanie pasażerów i współpraca z Pocztą Polską, wskazało także MIB.
Minister Andrzej Adamczyk zaapelował także o poszanowanie swobód pracowniczych w spółkach grupy.
"Relacje społeczne, pracownicze były w bardzo złym stanie. Zróbcie wszystko, aby kolejarz czuł dumę z tego, że jest kolejarzem. Trzeba przywrócić szacunek do munduru kolejarskiego. Proszę o dobre relacje ze związkami zawodowymi, choć wiem, że nie jest to łatwe" - powiedział Adamczyk, cytowany w komunikacie.
"W PKP S.A. minął element tymczasowości. Teraz ruszymy do pracy jak parowóz - pełną parą" - skomentował nowo mianowany prezes.
Mirosław Pawłowski przez 8 lat, od 2001 roku, zajmował stanowisko członka zarządu ds. ekonomiczno-finansowych w PKP Polskich Liniach Kolejowych. Ostatnio pracował w spółce energetycznej.
Cecylia Lachor zajmie się w zarządzie PKP sprawami finansowymi. Nowa członkini zarządu ma 33-letnie doświadczenie zdobyte w PKP PLK i PKP Intercity.
Dr Michał Beim to ekspert w dziedzinie kolejnictwa, autor wielu publikacji naukowych, stypendysta w Instytucie Mobilności i Transportu Politechniki w Kaiserslautern.
Marek Michalski ma doświadczenie dotyczące wykorzystania funduszy unijnych. W Ministerstwie Rozwoju zajmował się Programem Infrastruktura i Środowisko.
Polskie Koleje Państwowe SA miały 222,9 mln zł zysku netto w 2015 r., a przychody z działalności operacyjnej wzrosły r/r.
W 2015 r. PKP SA realizowała zadania w głównych obszarach działalności w zakresie poprawy obsługi i satysfakcji klientów Grupy PKP, utrzymania, remontów, modernizacji dworców i innych nieruchomości oraz zagospodarowaniu mienia zbędnego, podsumowano.
(ISBnews)