Platforma "n" prognozuje w '11 wzrost klientów post paid do 900 tys. z 805 tys. na koniec '10 (opis)

22.02. Warszawa (PAP) - Platforma "n" przewiduje w 2011 roku wzrost bazy klientów post paid do 900 tys. z 805 tys. na koniec 2010 roku oraz pozytywną EBITDA przez cały rok - podał...

22.02. Warszawa (PAP) - Platforma "n" przewiduje w 2011 roku wzrost bazy klientów post paid do 900 tys. z 805 tys. na koniec 2010 roku oraz pozytywną EBITDA przez cały rok - podał TVN w komunikacie.

"Platforma +n+ powinna osiągnąć dodatni wynik EBITDA za cały rok i zacząć generować dodatnie wolne przepływy pieniężne pod koniec roku dzięki wzrostowi liczby klientów usług HD o wysokim ARPU do poziomu 1 miliona, w tym 100 tysięcy klientów oferty pre-paid HD" - napisano.

Na koniec ubiegłego roku baza klientów pre-paid TNK wzrosła o 23 proc. do 322 tys. klientów.

TVN przewiduje także w 2011 roku nieznaczne zwiększenie ARPU platformy z usług abonamentowych. Na koniec 2010 roku ARPU wyniosło 60,2 zł.

Według ubiegłorocznej prognozy platforma "n" miała mieć 800 tys. klientów post-paid i 60 zł średniego przychodu na abonenta.

Nakłady inwestycyjne TVN, ponoszone w 2010 roku głównie na platformę "n" wyniosły 243,3 mln zł.

W 2011 roku mają pozostać na zbliżonym poziomie.

Przychody płatnej telewizji wzrosły w IV kwartale o 28 proc. do 165 mln zł. Łącznie w całym 2010 roku przychody wzrosły o 38 proc. do 613 mln zł.

EBITDA platformy była ujemna i wyniosła -54 mln zł ze względu na jednorazowe koszty restrukturyzacji związane ze zmianą modelu biznesowego serwisu VoD. W całym 2010 roku EBITDA wyniosła -71 mln zł. (PAP)

epo/ gor/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdatvn

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)