"Pluszowy" uścisk dla samotnych. Coraz więcej dorosłych kupuje maskotki
Pluszowe maskotki stały się sposobem na złagodzenie lęku czy stresu u dorosłych. Ten trend nabrał rozpędu w czasie pandemii, kiedy duża część osób spędzała czas sama.
03.07.2023 | aktual.: 03.07.2023 13:30
W obliczu rosnącej liczby dorosłych doświadczających samotności i problemów psychicznych, pluszowe zwierzątko może dostarczyć dodatkowego pocieszenia. Marina Khidekel, dziennikarka specjalizująca się w zdrowiu i założycielka marki "Hugimals" stworzyła linię pluszowych maskotek.
W rozmowie z "Insider" Khidekel przyznała, że 50 proc. jej klientów kupujących maskotki to osoby dorosłe. Nabywają oni pluszowe zwierzątka dla siebie lub jako prezenty dla dorosłych przyjaciół i członków rodziny.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pluszowe zwierzątka "Hugimals" ważą ok. 2 kg i zostały zaprojektowane w taki sposób, aby naśladować efekt "uspokajającego" uścisku.
Sposób na złagodzenie stresu: pluszowe maskotki
Jak można przeczytać na głównej stronie "Hugimals", zabawki mają służyć złagodzeniu stresu, lęku, pomóc w zasypianiu, skupieniu czy koncentracji.
Dorośli również interesują się zabawkami, aby "nawiązać kontakt ze swoim wewnętrznym dzieckiem".
Wzrost popularności zabawek wśród dorosłych
Również inne marki zabawek, jak "Squishmallows" i "Jellycats", zauważają rosnącą liczbę dorosłych klientów. "Jellycats" to pluszowe kubki do kawy, rośliny czy owoce. Z kolei "Squishmallows" to miękkie zabawki w kształcie kulistych postaci ze uśmiechniętymi twarzami. Stały się one najlepiej sprzedającą się zabawką w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie w poprzednim roku, według firmy badawczej rynku "Circana".