Po aferze taśmowej Polskie Media będą wciąż pilnować polityków, wchodzą do USA
"Jeśli chodzi o PM Polskie Media, zmieni się nieco nasz profil. Chwilę nam zajęło uspokojenie całej sytuacji po burzliwym zeszłym roku, który tak naprawdę sprawili nam politycy nieodpowiedzialnością w swoich rozmowach i trochę butą, a później brakiem zwykłego słowa 'przepraszam', które - przyznam - tę sytuację zupełnie inaczej by ucięło. Idąc trochę ad persona, wyobrażam sobie, że dyplomata jakim był minister Sikorski, wystarczyłoby, żeby powiedział kulturalnie 'przepraszam, to się nie powinno zdarzyć' i uprawiał dyplomację. Tego wszyscy od niego oczekiwaliśmy. Ale to jest za nami - taśmy się oczywiście dzieją w różnych miejscach i niestety będą cały czas pobudzały nas negatywnie dopóki się nie wypalą. Czym szybciej tym lepiej" - powiedział Lisiecki w rozmowie z ISBnews.tv podczas gali "Ranking 200 największych polskich firm" tygodnika "Wprost".
"My zajęliśmy trochę inną pozycję, dziś już bardziej recenzenta tego, co się dzieje, tej rzeczywistości, jakie to ma przełożenie na gospodarkę. I sami jako firma zmierzamy w dwóch kierunkach. Jeżeli chodzi o media, to rozwiniemy jeszcze trochę, ale do stopnia, który powoduje, że jesteśmy niezależni od zleceń rządowych i wolimy zostać recenzentem rządu, jaki on by nie był. Czy taki, czy inny w nowych wyborach - będziemy patrzeć na ręce każdemu rządowi" - dodał prezes PMPG Polskie Media.
Zaznaczył, że jako Platforma Mediowa rozwija drugą działalność. "Dość wcześnie to mówię - to jeszcze bardzo wczesny etap, ale powołaliśmy z amerykańską stroną Copernicus Venture Fund. Mamy już pierwsze firmy, które razem z nami wyjeżdżają do USA i pomagamy im załatwić inwestycje kapitałowe" - wskazał Lisiecki.
W jego ocenie, rynek amerykański wycenia firmy zupełnie inaczej niż rynek polski. "Start-upy w Polsce mogą sięgnąć po 1-2 mln zł, ale dużo więcej jest, gdy mówimy o tych kwotach w mln USD i taka jest nasza rola. Wierzę też, że sami skorzystamy z tego partnerstwa amerykańskiego i jedno z naszych przedsięwzięć - Machina - jest tworzone jako wehikuł amerykański. W ślad za tym pójdą kolejne kroki, jako spółka będziemy starali się teraz rozwinąć na rynek zachodni, a przy tym pomagać innym firmom. Mamy pierwszą firmę w portfelu - start-up roku - Saule Technologies i Olga Malinkiewicz. To jest bardzo głośny projekt - perowskity i pomagamy zainteresować rynek amerykański. Ja mówię o największych graczach, z jakimi prowadzimy rozmowy, jak Google, Elon Musk, czy Microsoft" - podsumował prezes PMPG Polskie Media.
PMPG Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych.
Lesław Kretowicz, Sebastian Gawłowski
(ISBnews)