Po aferze taśmowej Polskie Media będą wciąż pilnować polityków, wchodzą do USA
Warszawa, 23.06.2015 (ISBnews) - Po "aferze taśmowej" PMPG Polskie Media zmienia nieco profil działalności medialnej, ale planuje nadal "patrzeć na ręce" każdej ekipie rządowej, poinformował prezes wydawcy "Wprost" Michał Lisiecki. Wskazał on, że PMPG będzie teraz rozwijać ramię inwestycyjno-kapitałowe w USA i już rozmawia o jednym projekcie z gigantami takimi jak Google, Microsoft, czy miliarder Elon Musk.
23.06.2015 14:47
"Jeśli chodzi o PM Polskie Media, zmieni się nieco nasz profil. Chwilę nam zajęło uspokojenie całej sytuacji po burzliwym zeszłym roku, który tak naprawdę sprawili nam politycy nieodpowiedzialnością w swoich rozmowach i trochę butą, a później brakiem zwykłego słowa 'przepraszam', które - przyznam - tę sytuację zupełnie inaczej by ucięło. Idąc trochę ad persona, wyobrażam sobie, że dyplomata jakim był minister Sikorski, wystarczyłoby, żeby powiedział kulturalnie 'przepraszam, to się nie powinno zdarzyć' i uprawiał dyplomację. Tego wszyscy od niego oczekiwaliśmy. Ale to jest za nami - taśmy się oczywiście dzieją w różnych miejscach i niestety będą cały czas pobudzały nas negatywnie dopóki się nie wypalą. Czym szybciej tym lepiej" - powiedział Lisiecki w rozmowie z ISBnews.tv podczas gali "Ranking 200 największych polskich firm" tygodnika "Wprost".
"My zajęliśmy trochę inną pozycję, dziś już bardziej recenzenta tego, co się dzieje, tej rzeczywistości, jakie to ma przełożenie na gospodarkę. I sami jako firma zmierzamy w dwóch kierunkach. Jeżeli chodzi o media, to rozwiniemy jeszcze trochę, ale do stopnia, który powoduje, że jesteśmy niezależni od zleceń rządowych i wolimy zostać recenzentem rządu, jaki on by nie był. Czy taki, czy inny w nowych wyborach - będziemy patrzeć na ręce każdemu rządowi" - dodał prezes PMPG Polskie Media.
Zaznaczył, że jako Platforma Mediowa rozwija drugą działalność. "Dość wcześnie to mówię - to jeszcze bardzo wczesny etap, ale powołaliśmy z amerykańską stroną Copernicus Venture Fund. Mamy już pierwsze firmy, które razem z nami wyjeżdżają do USA i pomagamy im załatwić inwestycje kapitałowe" - wskazał Lisiecki.
W jego ocenie, rynek amerykański wycenia firmy zupełnie inaczej niż rynek polski. "Start-upy w Polsce mogą sięgnąć po 1-2 mln zł, ale dużo więcej jest, gdy mówimy o tych kwotach w mln USD i taka jest nasza rola. Wierzę też, że sami skorzystamy z tego partnerstwa amerykańskiego i jedno z naszych przedsięwzięć - Machina - jest tworzone jako wehikuł amerykański. W ślad za tym pójdą kolejne kroki, jako spółka będziemy starali się teraz rozwinąć na rynek zachodni, a przy tym pomagać innym firmom. Mamy pierwszą firmę w portfelu - start-up roku - Saule Technologies i Olga Malinkiewicz. To jest bardzo głośny projekt - perowskity i pomagamy zainteresować rynek amerykański. Ja mówię o największych graczach, z jakimi prowadzimy rozmowy, jak Google, Elon Musk, czy Microsoft" - podsumował prezes PMPG Polskie Media.
PMPG Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych.
Lesław Kretowicz, Sebastian Gawłowski
(ISBnews)