Trwa ładowanie...
d2ly343
wielka brytania
11-11-2005 14:05

Podwyżka dla dyskryminowanych płacowo polskich pracowników lotniska

Polacy, zatrudnieni na lotnisku Luton przez firmę Big Orange Handling, dostali "natychmiastową i nieoczekiwaną" podwyżkę wynagrodzeń po zarzutach, że płacono im mniej niż Brytyjczykom za tę samą pracę - podał dziennik "The Independent".

d2ly343
d2ly343

W środę centrala związkowa T&G (Transport and General Worker's Union) zagroziła, że przeprowadzi wśród swych członków głosowanie w sprawie strajku w obronie polskich pracowników.

Według gazety, kierownictwo firmy twierdzi, że Polacy zarabiali tylko o 5 pensów za godzinę mniej niż wynosi zwykła stawka (6,55 funta za godzinę). Jednak według wcześniejszych informacji T&G, płacono im dużo mniej - 5 funtów za godzinę.

Jak pisze "Independent", Big Orange Handling, odpowiadająca za naziemną obsługę lotów oraz utrzymanie infrastruktury lotniska, podziękowała związkom zawodowym za zwrócenie uwagi na problem.

Rzecznik spółki powiedział, że różnice w wynagrodzeniach były wynikiem "niedopuszczalnego błędu administracyjnego". Agencja, która pośredniczyła w zatrudnieniu Polaków, ma wypłacić im wyrównanie do dotychczasowych wynagrodzeń. W tym tygodniu mają też zakończyć się negocjacje na temat włączenia pracowników zatrudnionych za pośrednictwem agencji do systemu premiowego spółki.

Cytowany przez "Independenta" regionalny przedstawiciel T&G John Street powiedział, że związki zbadają warunki pracy Polaków oraz sprawdzą agencję pośrednictwa, która ich zwerbowała w Polsce.

Big Orange Handling to spółka taniego przewoźnika easyJet i grupy logistycznej John Menzies.

Anna Widzyk

d2ly343
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2ly343