Polacy piją tanie piwa

Lech, Tyskie i Żywiec prowadzą w rankingu wśród piw, które Polacy piją najczęściej. Ich łupem pada 47,5 proc. rynku – informuje gazeta.pl. Ogólnie gustujemy w piwach jasnych i tanich, których cena oscyluje w granicach 2 zł za puszkę

Polacy piją tanie piwa
Źródło zdjęć: © Fotolia

08.09.2014 | aktual.: 12.09.2014 09:37

Lech, Tyskie i Żywiec prowadzą w rankingu piw, które Polacy piją najczęściej. Ich łupem pada 47,5 proc. rynku – informuje gazeta.pl. Gustujemy w piwach jasnych i tanich, których cena oscyluje w granicach 2 zł za puszkę.

"W ubiegłym roku na rynku krajowym sprzedano niecałe 37 mln hektolitrów piwa – to o 2,2 proc. mniej niż w rekordowym 2012 r. Dobry początek tego roku daje nadzieje na niewielki wzrost, ale Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego przyznaje, że nie ma szans na poprawę wyniku sprzed dwóch lat. Ponieważ statystyczny Polak wypija rocznie ok. 96 litrów piwa, rynek jest oceniany jako nasycony. Między innymi z tego powodu rośnie udział eksportu – w 2013 r. wzrósł on o niemal 17 proc. do poziomu 2,5 mln hektolitrów" - podaje serwis newseria.pl.

Polacy wybierają najczęściej tzw. lagery, czyli piwa jasne i tanie, z kategorii economy - aż 33,6 proc. wypijanego piwa zalicza się właśnie do tej klasy, ich cena wynosi poniżej 2,34 zł. Lagery stanowią aż 74 proc. całego rynku piwa. Co ciekawe, w 2011 r. stanowiły tylko jedną czwartą rynku. Eksperci są zdania, że za wzrostem stoją dyskonty, które produkują piwa pod marką własną.

Zaczynamy doceniać też piwa, których jeszcze niedawno na polskim rynku nie było. - Jedynymi kategoriami, które notowały wzrosty w 2013 r. były specjalności piwne i piwa smakowe. Były to wzrosty kilku procentowe, co na lekko spadającym rynku piwa było świetnym rezultatem - powiedział na łamach serwisu facet.wp.pl Wojciech Tadla, handlowiec odpowiedzialny za sprzedaż piwa w sieci sklepów Tesco. - Polacy lubią eksperymentować z nowymi stylami piwnymi. Dzieje się tak m. in. za sprawą ciągle poszerzającej się oferty rodzimych browarów. W tym roku właściwie nie było miesiąca, aby nie otworzył się jakiś. W lutym liczba piwnych premier była wyższa niż 30, co oznacza, że na jeden dzień przypadała jedna premiera. Skala tego zjawiska pokazuje, jak bardzo rynek i klienci szukają nowych smaków i piwnych doznań. Jesteśmy na początku piwnej rewolucji. W przyszłości czeka nas wiele ciekawych zwrotów w trendach na rynku - dodaje.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (610)