Polacy ruszają na podbój Włoch. Pierwszy salon Reserved w światowej stolicy mody
Firma LPP otworzyła pierwszy salon Reserved we Włoszech. Sklep znajduje przy głównej ulicy handlowej w Mediolanie. W planach są już następne otwarcia – również w Mediolanie i miastach północnych Włoch, gdzie poza Reserved pojawią się pierwsze salony Mohito.
Jak podaje LPP, otwarcie pierwszego sklepu Reserved we Włoszech miało miejsce 15 września 2023 r. Firma planuje dalszą ekspansję w tym kraju, otwierając kolejne sklepy w Mediolanie oraz innych miastach północnych Włoch.
Pod koniec tego roku LPP otworzy też pierwsze stacjonarne sklepy marki Mohito we Włoszech. Tym samym – wraz z Sinsay, które zadebiutowało we Włoszech w grudniu 2022 r., na Półwyspie Apenińskim obecne będą salony trzech marek gdańskiego producenta odzieży.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Statistica. Krajowy Rejestr Długów
Pierwszy salon Reserved we Włoszech
Reserved wybrał na swój włoski debiut Corso Vittorio Emanuele II - ulicę, która jest sercem handlowym Mediolanu. To najbardziej znana i najchętniej odwiedzana ulica w mieście, łącząca dwa najważniejsze place: Piazza del Duomo i Piazza San Babila. Rocznie przemierza ją około 8 mln osób, w tym wielu turystów.
W najbliższych miesiącach marka pojawi się w następnych lokalizacjach we Włoszech, w tym m.in. przy mediolańskiej Corso Buenos Aires 59, gdzie powstanie drugi salon Reserved o pow. przekraczającej 1,5 tys. mkw. Flagową markę LPP będzie można znaleźć też w nowym centrum handlowym Merlata Bloom.
Ekspansja na rynki zagraniczne
Spółka LPP podaje, że łącznie powierzchnia handlowa w nowych lokalizacjach przekroczy 9 tys. mkw.
– Zmiany w globalnej gospodarce wywołane konfliktem w Ukrainie skłoniły nas do wyznaczenia nowych kierunków rozwoju. W ramach realizowanej strategii zaledwie kilka tygodni temu uruchomiliśmy drugi salon Reserved w Londynie. Teraz przyszedł czas na pierwsze kroki marki w sercu Mediolanu, a przed nami kolejne ważne otwarcia w tym kraju – powiedział, cytowany w komunikacie, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
Włoskiemu debiutowi towarzyszy nowa kolekcja Ciao Milano!, która składa się z 27 ubrań i 11 akcesoriów. Kolekcja trafiła również do flagowych salonów w Polsce i za granicą oraz do sklepu internetowego.
Plany marki LPP
Ogłoszony wcześniej plan LPP na 2023/24 zakładał otwarcie ok. 400 sklepów. W czerwcu Lutkiewicz podliczał, że od lutego do maja LPP otworzyło 1/3 planowanych na ten rok sklepów. – Nasz plan jest realizowany zgodnie z harmonogramem. To są 133 sklepy, najwięcej, bo ponad 80 to sklepy marki Sinsay. Podtrzymujemy całoroczny wzrost powierzchni handlowej - mówił Lutkiewicz.
Grupa LPP w pierwszym kwartale roku obrotowego 2023/24 miała 109,5 mln zł zysku netto jednostki dominującej wobec 268 mln zł przed rokiem. Zysk operacyjny wyniósł 230,7 mln zł, a EBITDA 551 mln zł. Przychody grupy wyniosły 3,64 mld zł (wzrost o 19,9 proc. rdr).