Polska w reklamie: przyjazna, nowoczesna, bezpieczna
Polska Organizacja Turystyczna w ramach projektu "Promujemy Polskę Razem" chce zaprezentować nasz kraj Europejczykom jako przyjazne, nowoczesne i bezpieczne miejsce w środku Starego Kontynentu - pisze "Metro".
23.09.2010 | aktual.: 10.07.2012 21:45
Projekt będzie dofinansowany z unijnego programu "Innowacyjna Gospodarka". - UE dała nam na trzyletnią kampanię 30 mln euro. Pieniądze będą wydane w ciągu trzech lat (2010-1012) - zapowiada minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska,.
POT planuje promocję Polski głównie na najbardziej strategicznych dla nas rynkach: Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. W promocji chce nawiązać do prezydencji Polski w UE w 2011 roku oraz do mistrzostw Europy w 2012 r.
- Hasłami, które mają promować Polskę będą: pasja, młodość, muzyka, romantyzm, wolność i kreatywność. Każdemu z tematów towarzyszyć będzie spot reklamowy pokazujący inne miasto lub region - mówi Rafał Szmytke, prezes POT.
Cudzoziemiec dowie się m.in., że w Warszawie można się nieźle zabawić, w Poznaniu zbudują mu żaglówkę, a w Krakowie trzeba dobrze pilnować żony, która zapewne zgubi się na Wawelu. Czy radosne filmiki to najlepszy sposób na promocję Polski?
Nie wiadomo. Według Instytutu Turystyki w pierwszym półroczu 2010 r. do Polski przyjechało 28 mln cudzoziemców (wzrost o 9% w porównaniu do roku poprzedniego). Turystów (tych, którzy spędzili u nas przynajmniej jedną noc) było 5,5 mln (wzrost o 4%).