Polska woda w PKP. Państwowy przewoźnik zmienił dostawcę
W pociągach PKP Intercity podawana jest woda polskiej firmy Ostromecko. Zastąpiła ona dotąd serwowaną Nałęczowiankę, w której nie ma polskiego kapitału.
Jakie produkty swoim pasażerom serwują polscy przewoźnicy? Klub Jagielloński postanowił to sprawdzić za pomocą aplikacji Pola, która analizuje strukturę właścicielską firmy i ocenia, w ilu procentach dana firma jest polska.
Okazało się, że woda, którą podają Polskie Koleje Państwowe, z polskością niewiele ma wspólnego. "0 proc.- tyle polskiego kapitału zawiera woda Nałęczowianka serwowana pasażerom PKP Intercity" – informuje Klub Jagielloński.
Na początku marca zespół Pola wystosował pismo do władz spółki z pytaniem o to, jaką politykę prowadzi w kwestii dobierania produktów do pokładowego menu.
Uruchomiona akcja #PolskaWoda najwidoczniej przyniosła efekty. PKP Intercity obecnie serwuje firmy Ostromecko. Aplikacja Pola przyznaje tej marce 100 na 100 możliwych punktów, potwierdzając jej polskość.
Polacy są patriotami na zakupach:
Jednak jak zauważa Klub Jagielloński, nie tylko woda jest problemem. W ofercie PKP Intercity znalazły się również Pozostałe inne produkty, jak soki (Hortex/ Mid Europa Partners), piwo (Żywiec/Heineken), czy też woda Kropla Beskidu (Coca-Cola Company), które aplikacji uzyskują słabe noty. Podobna sytuacja występie w narodowych liniach lotniczych.
Tymczasem, z analiz Klubu Jagiellońskiego wynika, że na Zachodzie patriotyzm konsumencki w przewoźników jest znacznie większy, a produkty firm lokalnych przeważają w pokładowych menu. Ta dzieje się w Niemczech, Wielkiej Brytanii, czy Hiszpanii.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl