Polski producent lodów przebojem wejdzie do sieci dyskontów?
Już wkrótce lody od Grycana mogą pojawić się w Lidlu czy Biedronce. Na przeszkodzie stoją warunki stawiane dyskontom przez producenta.
Już wkrótce lody od Grycana mogą pojawić się w Lidlu czy Biedronce. Na przeszkodzie stoją warunki stawiane dyskontom przez producenta - pisze portalspozywczy.pl.
Produkty wytwarzane przez spółkę Lodziarnie Firmowe, która należy do Grycanów, mają pozycję lidera w segmencie lodów familijnych, oferowanych w supermarketach. Do tej pory jednak, poza krótkim epizodem, nie można było ich kupić w Lidlu czy Netto. Zdaniem obserwatorów rynku spożywczego w Polsce, ta zmiana mogłaby wprowadzić dość duże zamieszanie.
Problemem może okazać się to, co znajdzie się na opakowaniu, a nie w jego wnętrzu. Zarządzający marką Grycan nie godzą się na sprzedaż produktów pod nazwą własną proponowaną przez sieć - podaje portalspożywczy.pl.
Lodziarnie Firmowe w otwarty sposób komunikują, że nie będzie tu żadnych kompromisów i rozwój własnej marki oraz stopień jej identyfikacji jest kluczowy. Ostatecznie więc wszystko rozegra się na tym właśnie polu. Nic nie wiadomo też na temat ceny, jakie sieci mogłyby wynegocjować. Pewne jest tylko, że rodzinie Grycanów zależy na jakości, dlatego nie należy się spodziewać dużej różnicy miedzy nową ofertą, a tą, która dostępna jest w marketach.
W przeszłości lody tego producenta były do kupienia w Biedronce, ale tylko przez kilka miesięcy. Nie wiadomo, dlaczego doszło do zakończenia tej współpracy, tym bardziej, że spółka Lodziarnie Firmowe informowała o znakomitych wynikach sprzedaży w sieci należącej do Jeronimo Martins - czytamy na portalspożywczy.pl.
Specjaliści obserwujący zmiany w strategiach dyskontów przewidują, że tym razem współpraca może być dłuższa, bo gołym okiem widać, że sieci coraz śmielej włączają do swojej oferty produkty premium.
Porozumienie mogłoby jeszcze bardziej umocnić pozycję marki Grycan na polskim rynku. W zeszłym roku zdetronizowała ona Algidę i zepchnęła z pozycji lidera sprzedaży pod względem wartości lodów familijnych w supermarketach. Czyżby rodzina Grycanów chciała także i w dyskontach pokonać swoją bezpośrednią konkurencję?