Polski rynek reklamy spadnie w 2009 r. o 4,1 proc. do 7,43 mld zł
9.7.Warszawa (PAP) - Wartość polskiego rynku reklamy w 2009 roku wyniesie 7,43 mld zł, czyli o 4,1 proc. mniej niż w 2008 roku, na co największy wpływ mają w opinii analityków...
9.7.Warszawa (PAP) - Wartość polskiego rynku reklamy w 2009 roku wyniesie 7,43 mld zł, czyli o 4,1 proc. mniej niż w 2008 roku, na co największy wpływ mają w opinii analityków ZenithOptimedia skutki ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego - podały wirtualnemedia.pl, opierając się na szacunkach domu mediowego ZenithOptimedia.
Wpływy z reklam najbardziej zmniejszą się w gazetach i magazynach, a wzrosną w internecie i kinach.
Zyski z reklam najbardziej zmaleją w tym roku w gazetach o 14,6 proc. do 643 mln zł, a w magazynach spadną o 12 proc. do 806 mln zł. Outdoor zarobi na reklamach mniej o 5,4 proc. - 669 mln zł.
Wpływy z reklam w telewizji spadną o 4,1 proc. do 3,849 mld zł, a w radio spadną o 4,3 proc. do 505 mln zł.
Wzrost wpływów reklamowych zanotuje w 2009 roku internet - o 16,8 proc. do 862 mln zł oraz kina - o 1,7 proc. do 97 mln zł.(PAP)
bas/ jtt/