Trwa ładowanie...

Polskie browary ruszają na podbój świata

Piwa z polskich browarów regionalnych podbijają zagraniczne rynki. Zamówienia płyną m.in. z Rosji, Chin, Australii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Polskie browary ruszają na podbój świataŹródło: Jupiterimages
d3z4w17
d3z4w17

Browary regionalne dzięki aktywnej promocji coraz śmielej wkraczają na zagraniczne rynki. Browar Amber swoje piwa wysyła m.in. do krajów skandynawskich, Europy Zachodniej, Australii, Stanów Zjednoczonych, Chin, Rosji, czy Portugalii. Piwo Cornelius Pszeniczne i Trybunał (z Browaru Sulimar należącego do Corneliusa) można kupić m.in. w Weronie, Sydney i Tel Awiwie.

- Co ciekawe nasze piwa wcale nie lądują w sklepach polonijnych, a trafiają do delikatesów, specjalistycznych sklepów z alkoholem. Dzięki temu, że pojawiamy się na wielu międzynarodowych imprezach, dystrybutorzy z różnych zakątków świata sami się do nas zgłaszają i proponują współpracę - mówi Marek Skrętny, szef marketingu w Browarze Amber. - Polska żywność już jest hitem, a w przypadku piwa to tylko kwestia czasu - dodaje.

Jego słowa zdają się potwierdzać dane. Eksport Browaru Amber w tym roku wzrośnie o 10-15 proc. Browar Kormoran i Cornelius również mają coraz więcej zamówień z zagranicy.

- Ogromną szansą dla polskich browarów regionalnych na zwiększenie dochodów jest eksport. W kraju już okrzepliśmy, mamy tu ugruntowaną pozycję, a eksport dla większości z nas jest naturalnym kierunkiem rozwoju - mówi Andrzej Olkowski, szef Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich (SRBP).

d3z4w17

Na początku sierpnia SRBP będzie partnerem 17. Międzynarodowego Festiwalu Piwa w Berlinie. Każdego roku tematem imprezy są piwa pochodzące z jednego regionu lub kraju, w tym roku padło na polskie piwa regionalne. Na festiwalu, w którym weźmie udział ok. 800 tys. gości, pojawi się sześciu krajowych producentów piwa regionalnego: Browar Amber, Jabłonowo, Kormoran, Cornelius, Witnica i Zamkowy.

- Do tej pory Polska zagranicznym konsumentom kojarzyła się przede wszystkim z wódką. Czas to zmienić i pokazać światu, jak dobre piwo potrafimy warzyć. Rosnący eksport świadczy o tym, że świat nas coraz częściej zauważa i docenia - podsumowuje Andrzej Olkowski.

d3z4w17
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3z4w17