Ponad 100 tys. miejsc pracy. I to w Polsce
Branża outsourcingowa daje ponad 100 tys. miejsc pracy, a z roku na rok liczba ta zwiększa się. Co ma na to wpływ?
Usługi outsourcingowe ciągle się rozwijają na polskim rynku i jak przekonują fachowcy w najbliższych latach to się nie zmieni. To, co ulega zmianie, to profil działalności i zakres usług.
12.05.2014 | aktual.: 12.05.2014 14:05
Branża outsourcingowa daje ponad 100 tys. miejsc pracy, a z roku na rok liczba ta zwiększa się. Co ma na to wpływ? Usługi outsourcingowe ciągle się rozwijają na polskim rynku i jak przekonują fachowcy w najbliższych latach to się nie zmieni. To, co ulega zmianie, to profil działalności i zakres usług.
- Usługi BPO ewoluowały od prostych czynności do bardziej zaawansowanych. Zmienia się także rodzaj wykonywanych usług. Gdy firmy outsourcingowe zaczęły inwestować w Polsce, ograniczano się głównie do finansów. Obecnie zakres działalności jest znacznie większy - mówi Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO EMEA.
Co ma wpływ na tak duży wzrost w tym sektorze? Otoczenie biznesowe jest coraz bardziej świadome, ile korzyści może wynieść z outsourcingowania usług. Firmy oceniając stabilność tej branży, coraz częściej decydują się na korzystanie z tego rodzaju procesów. Marcin Krupa, wiceprezydent Katowic dodaje, że olbrzymim atutem BPO w Polsce jest rozprzestrzenienie centrów po całym kraju.
Outsourcing w Polsce jest także wspierany przez młodych, którzy postrzegają pracę w tym sektorze jako atrakcyjną. Nie traktują jej jedynie jako zajęcie tymczasowe, lecz widząc możliwości rozwoje - planują swoją ścieżkę kariery.
Sektor usług outsourcingowych otrzymuje także wsparcie ze strony polskiego systemu edukacyjnego.
- Zdiagnozowaliśmy potrzeby inwestorów, dzięki czemu uczelnie mogły skorygować kierunki kształcenia. Obecnie studentów kształci się nie tylko w ich specjalizacji. Duży nacisk jest kładziony na języki obce, które są niezbędne w sektorze outsourcingowym - wyjaśnia Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Artykuł powstał po panelu dyskusyjnym „BPO - przyszłość sektora usług dla biznesu w Europie Centralnej", który odbył się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
jk