Trwa ładowanie...
awaria
11-05-2010 13:07

Poniosłeś stratę we wczorajszej awarii banków? Oto, co musisz zrobić!

Klienci banków, którzy z powodu poniedziałkowej awarii w niektórych bankach nie mogli w terminie spłacić rat kredytów, powinni zgłosić reklamację. Tylko wówczas jest możliwość rekompensaty.

Poniosłeś stratę we wczorajszej awarii banków? Oto, co musisz zrobić!Źródło: Jupiterimages
d13vode
d13vode

Klienci banków, którzy z powodu poniedziałkowej awarii w niektórych bankach nie mogli w terminie spłacić rat kredytów i ponieśli straty, powinni zgłosić reklamację. Tylko wówczas jest możliwość rekompensaty.

- Jeżeli klient poniósł stratę w związku z niemożnością dokonania transakcji, powinien złożyć reklamację. Zgłoszenia rozpatrywane są przez bank w trybie indywidualnym - informuje WP rzecznik prasowy mBanku, Krzysztof Olszewski.

- W momencie gdy klient nie mógł wykonać przelewu za pośrednictwem systemu transakcyjnego w internecie, pozostawała możliwość złożenia dyspozycji poprzez mLinię. Od godziny 18. w poniedziałek klienci mBanku mogą swobodnie logować się do banku, zarówno za pośrednictwem Internetu, jak i telefonu - dodał Olszewski.

Zaznaczył, że jeśli w wyniku trudności z dostępem do systemu transakcyjnego klient mógł ponieść straty, to powinien skontaktować się z bankiem. W takich sytuacjach rozmawiamy o zdarzeniu, prosząc o jego udokumentowanie.

d13vode

Czyli reasumując, strata musi zostać potwierdzona i udokumentowana.

Nadzieję na szybkie rozwiązanie problemów np. odsetek od niespłaconych w terminie kredytów wyraził rzecznik Związku Banków Polskich, Przemysław Barbich.

- Nawet jeśli bank je naliczył, jestem przekonany, że uwzględni w takim wypadku reklamację - powiedział Barbrich w TVN 24.

- Taka awaria to jest wypadek przy pracy. W każdej nowoczesnej instytucji może się zdarzyć jakaś mała usterka. Ważne, żeby ją szybko usunąć i żeby klienci nie mieli kłopotów - podkreślił Barbich.

Zdaniem rzecznika, pieniądze klientów są bezpieczne.

Czasowe utrudnienia w dostępie do systemu bankowości elektronicznej odczuli w poniedziałek m.in. klienci PolBanku, Kredyt Banku i mBanku.

Michał Jankowski, Wirtualna Polska

d13vode
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d13vode