Poniosłeś stratę we wczorajszej awarii banków? Oto, co musisz zrobić!
Klienci banków, którzy z powodu poniedziałkowej awarii w niektórych bankach nie mogli w terminie spłacić rat kredytów, powinni zgłosić reklamację. Tylko wówczas jest możliwość rekompensaty.
11.05.2010 | aktual.: 01.10.2010 11:43
Klienci banków, którzy z powodu poniedziałkowej awarii w niektórych bankach nie mogli w terminie spłacić rat kredytów i ponieśli straty, powinni zgłosić reklamację. Tylko wówczas jest możliwość rekompensaty.
- Jeżeli klient poniósł stratę w związku z niemożnością dokonania transakcji, powinien złożyć reklamację. Zgłoszenia rozpatrywane są przez bank w trybie indywidualnym - informuje WP rzecznik prasowy mBanku, Krzysztof Olszewski.
- W momencie gdy klient nie mógł wykonać przelewu za pośrednictwem systemu transakcyjnego w internecie, pozostawała możliwość złożenia dyspozycji poprzez mLinię. Od godziny 18. w poniedziałek klienci mBanku mogą swobodnie logować się do banku, zarówno za pośrednictwem Internetu, jak i telefonu - dodał Olszewski.
Zaznaczył, że jeśli w wyniku trudności z dostępem do systemu transakcyjnego klient mógł ponieść straty, to powinien skontaktować się z bankiem. W takich sytuacjach rozmawiamy o zdarzeniu, prosząc o jego udokumentowanie.
Czyli reasumując, strata musi zostać potwierdzona i udokumentowana.
Nadzieję na szybkie rozwiązanie problemów np. odsetek od niespłaconych w terminie kredytów wyraził rzecznik Związku Banków Polskich, Przemysław Barbich.
- Nawet jeśli bank je naliczył, jestem przekonany, że uwzględni w takim wypadku reklamację - powiedział Barbrich w TVN 24.
- Taka awaria to jest wypadek przy pracy. W każdej nowoczesnej instytucji może się zdarzyć jakaś mała usterka. Ważne, żeby ją szybko usunąć i żeby klienci nie mieli kłopotów - podkreślił Barbich.
Zdaniem rzecznika, pieniądze klientów są bezpieczne.
Czasowe utrudnienia w dostępie do systemu bankowości elektronicznej odczuli w poniedziałek m.in. klienci PolBanku, Kredyt Banku i mBanku.
Michał Jankowski, Wirtualna Polska