Pracownicy call center skaczą z firmy do firmy
Tylko ok. 1/3 konsultantów pracuje w firmach call center dłużej niż miesiąc. A średni okres pracy w jednej firmie to 6-7 miesięcy
30.06.2010 | aktual.: 30.06.2010 09:29
Tylko ok. 1/3 konsultantów pracuje w firmach call center dłużej niż miesiąc. A średni okres pracy w jednej firmie to 6-7 miesięcy – wynika z raportu Siły Telemarketingu.
Rotacja pracowników call center to jedna z największych bolączek w tego typu przedsiębiorstwach.
- Częstym zjawiskiem jest rotacja między kilkoma firmami, ale pozostawanie w tej branży –mówi Aneta Michałkowicz, dyrektor Operacyjny Call One SA. – Dla każdego przedsiębiorstwa jest to niekorzystne, gdyż początkowy okres pracy wymaga największego zaangażowania z punktu widzenia pracodawcy. Nowy pracownik to czas i pieniądze zainwestowane w pozyskanie oraz wstępne wyszkolenie.
Jak zatrzymać najlepszych konsultantów? Według dyrektor Michałkowicz, klucz do sukcesu tkwi w rekrutacji i systemach zarządzania zasobami ludzkimi. Jak podkreśla, rotacja się zmniejszy, gdy pracownicy będą czuli satysfakcję zawodową i zadowolenie z pracy w danym miejscu.
MS